5 vitamina koji će vam pomoći da se oslobodite stresa

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: pixabay

Depresija, uznemirenost, glavobolja ili ozbiljni problemi kao što su srčani napadi, sve to može da izazove stres, naročito svakodnevni, poslovni. Zato pomozite sebi, a najbolje je da počnete od hrane koja oslobađa stres, savetuje Dailymash.

Vitamin C

Studija koja je 1999. godine predstavljena Američkom društvu hemičara pokazala je da vitamin C pomože normalizaciji nivoa hormona koji se oslobađa prilikom stresa i koji uzrokuje mnoge zdravstvene probleme. Ti hormoni se smanjuju samo svakodnevnim korišćenjem namirnica koje sadrže mnogo ovog vitamina,a naroćito konzumiranjem manga, pomorandže, zeleniša i ribizle.

Vitamin A

Ovaj vitamin je dobro poznati antioksidant. Na taj način on pomaže vašem telu da se oslobodi stresa i smanjuje promene u telu koje su izazvane stresom. Jedući hranu bogatu vitaminom A pomažete telu da se bori protiv hormona stresa i da vrati vaše hormone na normalan nivo. Ovaj vitamin sadrži bundeva, riblje ulje, meso, crveni grejpfrut, ribu iverak i jaja.

Vitamin B1

Ovaj vitamin u tolikoj meri oslobađa stres iz vašeg organizma da ga često nazivaju samo’anti-stres vitamin’. On se protiv njega bori na taj način što pomaže vašem telu da proizvodi više adenozin trifosfata. Visok nivo vitamina B1 sadrže svinjetina, obogaćene žitarice i pšenične klice.

Vitamin B6

Poznat i kao piridoksin, on proizvodi dva izuzetno važna hormona za regulisanje raspoloženja. Nedostatak ovog vitamina izaziva stres i depresiju. B6 zapravo pomaže u jedinjenju serotonina. Namirnice koje obiluju ovim vitaminom su šargarepa, semenke suncokreta, škampi, tuna, ćuretina i spanać.

Vitamin B12

Ovaj vitamin je veoma važna komponenta u očuvanju zdrave moždane funkcije. Ne samo da pomaže ljudima da se izbore sa depresijom, već može da spreči demenciju i konfuziju. Nažalost mnogi stariji ljudi pate od nedostatka ovog vitamina, naročito vegeterijanci i vegani, kao i osobe koje imaju anemiju i gastrološke probleme. Stariji nemaju dovoljno sone kiseline u stomaku što sprečava apsorbovanje B12, a vegani ga nemaju jer se nalazi prevashodno u proizvodima životinjskog porekla. Ovaj vitamin potražite u crvenom mesu, ribi, živini, mleku, jajima i žitaricama.

Foto: pixabay