Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    U pravu ste, NIKO VAS NE SLUŠA! Evo i zašto

    Postali smo nacija telefonskih zombija koja ima pažnju svega 8.25 sekundi, kraću i od zlatne ribice!

    Već loša sposobnost da nekog saslušamo postala je još gora, a ni menadžeri nisu izuzetak. Prema ResourcefulManager.com, sajtu koji nudi savete i resurse za menadžere, prosečan menadžer sa liste "Fortune 500" ima 2 od 5 sposobnosti da sasluša nekoga.

    Cena ovakve porazne studije jesu: greške, nesporazumi u komunikaciji, gubljenje vremena i nestabilnost radnih  mesta.
    ResourcefulManager kreirao je infografike koji prikazuju ovaj rastući problem, a mi vam prenosimo zaključke.

    Prosečno trajanje pažnje odraslog čoveka:
    2000. godine: 12 sekundi
    2013. godine: 8.25 sekundi

    Trajanje pažnje zlatne ribice: 9 sekundi.

    Zanimljivo je da 64% zaposlenih kaže da je saslušati nekoga mnogo teže u današnjem digitalnom okruženju.
    Čini se da smo oduvek bili loši slušaoci: 90% učenika koji su završili drugi razred imaju punu pažnju, dok 28% srednjoškolskih učenika imaju punu pažnju na časovima.

    Takođe, izgleda da je to nečija tuđa greška: 96% profesionalaca koji kažu da dobro slušaju, dok 81% menadžera kaže da ih drugi menadžeri ne slušaju.

    To što loše slušamo košta – 60 % poslovnih grešaka dolazi od lošeg slušanja, 46% zaposlenih daje otkaz jer su smatrali da nisu saslušani.

    Nedeljno 17 sati zaposleni provedu razjašnjavajući neke stvari oko posla. A kako je na dnevnom nivou:

    9% provedemo pišući
    16% čitajući
    30% pričajući
    45% slušajući (ali ne dobro)

    Zašto naše misli lutaju?
    Prosečan čovek  izgovori 125 reči tokom jedne minute, a naš um može da razume 450 reči. Da bismo dobro saslušali nekog možemo da koristimo 25% našeg mozga, dok 75% našeg mozga radi druge stvari dok bi trebalo da slušamo.

    Zapamtite: Sve je u tome KAKO nešto kažemo:
    55% poruke prenosi se neverbalno
    38% poruke prenosi se tonom našeg glasa
    Dok se samo 7% poruke prenosi rečima.

    Jedna studija pokazala je da se ljudi slažu više oko toga kako da odrede lošeg, nego dobrog slušaoca. Možda je to zbog toga što nismo pre svega slušali uputstva 
     

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE