3 psihološke veštine koje će vam pomoći da razmišljate kao „šampion“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Zamislite da imate manje od 24 sata pre nekog važnog govora pred mnogo ljudi. Vežbali ste svoj govor hiljadu puta i u komforu vaše kuće pred ogledalom sve zvuči i izgleda savršeno. Međutim, na generalnoj probi ste zamuckivali, „progutali“ nekoliko reči i zaboravili pola onoga što ste isplanirali da kažete.

Zabrinuti ste da ćete sutradan, pred publikom, „blokirati“ i propustiti jedinstvenu priliku.

Šta možete uraditi da predupredite svoje šanse da budete uspešni? Možete da pročitate sve što postoji na internetu o dobrom govoru? Uvežbavate svoj govor mnogo, mnogo puta? Zovete prijatelje da vam budu podrška? Ili da vizualizujete sebe na samom performansu?
Prema istraživanju, trebalo bi veče da provedete tako što ćete zamišljati svoj govor vrlo uspešnim. Kada je pritisak veliki, konverzacija sa samim sobom može mnogo značiti.

Vizualizacija je jedna od tri psihološke veštine koja će vam pomoći da vaš nastup, govor bude uspešan.

Kako da primenite ove veštine?

Bez obzira da li želite da prikažete prezentaciju na najbolji mogući način ili želite da tražite povišicu od šefa, ove psihološke veštine mogu u tome da vam pomognu, piše Thriveglobal. Evo kako da ih implementirate u svoj život:

1. Zamislite uspeh!

Kada razmišljate o tome da ćete uspeti, povećavate šanse da stvarno i uspete. Ali istraživanja pokazuju da ljudi imaju dosta muka da sebe zamisle kako uspevaju, jer ne znaju tačno kako to da urade.
Proces je vrlo jednostavan – samo prođite kroz ceo performans korak po korak. I svakog minuta razmišljajte o željenom ishodu.

2. Pričajte sami sa sobom

Zamislite da Tajger Vuds svaki put kada zamahne štapom za golf pomisli u sebi: „Ova loptica sigurno neće ući u rupu“. On ne bi bio na samom vrhu ako sebi govori negativan ishod tokom igre.
Studije su pokazale da je motivacioni govor koji vodite sa samim sobom bolji od toga da vam neko drugi daje instrukcije i podršku. Podsećajte sebe kako se dobro osećate kada završite neki projekat uspešno ili protrčite kroz cilj.

3. „Ako – Onda“ planiranje

„Ako – onda“ izjave su vrlo efikasne kada se takmičite, kao i u promeni navika, poput gubljenja kilograma.
Ovakvo planiranje možete vežbati tako što ćete identifikovati izazov sa kojim se suočavate („ako“) i isplanirati korake koje ćete preduzeti („onda“).
Na primer, možete reći sebi: „Ako sumnjam u sebe, počeću da mislim o svemu što znam i umem“ ili „Ako moje srce počne brzo da kuca, disaću duboko kako bih se smirio/-la“.
Ukoliko imate plan kako da pristupite izazovima, to vam može pomoći da prebrodite sve prepreke i utišate emocije poput anksioznosti i straha.

Vežbajte svoje veštine

Kao i sve ostale veštine, i ove na psihološkom nivou se mogu uvežbavati. Ne morate čekati poseban dan ili događaj da to uradite. Možete ih uvežbavati na sastancima, kada telefonirate ili kada planirate svakodnevne projekte.
Konstantnim vežbanjem, izgradićete mentalnu snagu koja vam je potrebna za dalji razvoj.

Izvor: BIZLife, Thriveglobal

Foto: Pixabay