5 laži o balansu posla i privatnog života u koje verujemo

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pexels

Imajući nerealan pogled na to kako izgleda zdrava ravnoteža u pogledu rada i života često dovodi do demotivacije, depresije i “pregorevanja” – tri stvari koje ne doprinose ličnom ispunjenju. Pošto većina ljudi ima netačne ideje ravnoteže, oni pogrešno pretpostavljaju da, pošto nisu zadovoljni radom, oni moraju biti u lošem poslu i na taj način započinje ciklus neprekidnog traženja posla, mrzeći ga, a zatim ga napuštaju u potrazi za nečim boljim.

Evo pet najčešćih pogrešnih shvatanja (u stvari, laži) koje smo naučeni da verujemo o balansiranje privatnog života i karijere i šta možete učiniti kako biste odbacili ova uverenja.

 1. laž: Što manje sati radite, srećniji ćete biti

Prva stvar koju većina ljudi misli kada pokušavaju da sprovedu red u svom poslu i u kući, je ste da smanje broj sati provedenih u kancelariji ili da pregovaraju o nekoj vrsti fleksibilnog radnog aranžmana. Iako ovaj pristup može kratkoročno biti povoljan, smanjenje vremena rada u kancelariji neće mnogo učiniti za dugoročnu simetriju rada i života. Postoji toliko faktora koji utiču na ravnotežu izvan broja radnih sati. Zbog toga je upravo isto toliko nezadovoljnih ljudi na poslovima koji zahtevaju 15 sati nedeljno kao i na poslovima gde se radi 50 sati. Prava ravnoteža ne bi trebala da uzima u obzir samo koliko sati radite, već i porodične prioritete, hobije, zdravlje i potrebe za fitnesom, upravljanje stresom, opterećenje poslom i ciljeve u karijeri.

2. laž: Moguća je savršena 50/50% podela između posla i života

Savršenstvo ne postoji. Ako ćete sa kolegama ići na piće posle posla, to znači da nećete moći ostati do kasno i završiti tu prezentaciju. Ako morate ići u Čikago na godišnju regionalnu konferenciju, možda ćete morati da propustite recitaciju vašeg nečaka. Vaš cilj bi trebalo da bude da gledate širu sliku kada se radi o vašim obavezama na poslu i kući. Biće perioda kada će se posao preliti u privatan život i obrnuto. Ključ svake stvarne vrste ravnoteže zavisi od vaše sposobnosti da prihvatite činjenicu da će neizbežno postojati žrtvovanje različitih područja vašeg života u različitim trenucima.

3. laž: Ono što funkcioniše za mene, funkcionisaće i za vas

Kada ste na putu za sledeće veliko unapređenje na poslu, verovatno će vam manje smetati da provedete 60 sati nedeljno u kancelariji sve dok imate jedan sat tokom pauze za ručak da odete u teretanu. Suprotno može biti tačno za oca dvoje dece za kog je u redu da radi tokom ručka završavajući glavni projekat na kojem radi sa svojim tim, da bi mogao da dva dana u nedelji ode ranije sa posla, kako bi stigao na fudbalsku utakmicu svoje dece, pošto možda ne pridaje isti prioritet unapređenju i vi. Ključ je da saznate koja idealna postavka ravnoteže izgleda dobro za vas i vaše ciljeve, a zatim radite prema njoj. Niko drugi ne može da vam kaže kako da upravljate vremenom u vašem životu, jer niko drugi ne živi vaš život .

4. laž: Šefu je najbolje

Pitajte bilo kog rukovodioca da li balans postaje lakši kada se popnete na korporativnoj lestvici i on/a će vam se najverovatnije smejati u lice. Unapređenje u tu kancelariju na uglu neće automatski rešiti sva vaša pitanja i uskladiti vaše svetove (zapravo, to sve može učiniti još izazovnijim). Postavite svoj cilj i postavite jasne granice za sebe. Identifikujte ono što ste spremni da tolerišete što se tiče upravljanja vremenom, opterećenja i radnih sati, i držite se tih granica.

5. laž: Vi ste jedini/e koji se oseća neuravnoteženo

Svi se bore da pronađu pravu ravnotežu. Nije bitno da li vaš prijatelj ima četvorominutnu vožnju do posla, radi tri dana nedeljno od kuće ili uzima dvočasovne pauze za ručak kako bi obavio zaostale obaveze (uzgred to zvuči kao neverovatna postavka) – i za njega postoje kompleksni faktori.

Imati savršeno izbalansiran rad i privatan život je komplikovan proces koji se u stvari nikad ne završava. Čak i kada uspešno sinhronizujete karijeru i porodicu, vaš se život i želje stalno menjaju, pa ćete morati ponovo procenjivati i restrukturirati prioritete.

Pouka priče je da, pošto je život jedinstveno iskustvo za svaku osobu, on je i umetnost balansiranja. Da biste zaista postali uspešni u pronalaženju tog savršenog miksa, moraćete da postavite realna očekivanja u pogledu karijere u okviru nesavršenog života koji se neprestano menja.

Umesto da pokušate potpuno odvojiti radnu nedelju od vikenda, cilj je da integrišete svoja dva svijeta s namerom da ostvarite svoje profesionalne ciljeve na način koji vam najviše odgovara. To je konstantan proces, pa ne budite prestrogi prema sebi.

Izvor: The Muse/BIZLife

Foto: Pexels

Piše: M.G.