7 načina da prepoznate negativne misli koje vas sputavaju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pexels

Podsvesni um veruje da je tačno ono što oseća. Zbog toga nam je lako programirati da budemo podsvesno ubeđeni da smo neadekvatni, u opasnosti ili nevoljeni. Mentalni imunitet je ono što se dešava kada mi te negativne misli sebi predočimo u prvom planu naše svesti i “raskrinkamo” ih tako što spojimo naša osećanja sa razumom.

1. Usvojiti stav napretka, i ne juriti savršenstvo.

Napredovati svakoga dana za barem 1% u poboljšanju načina na koji se borite sa odgovornostima i stresom je efektivnije nego da se mučite razmišljanjem o  radikalnim  i revolutivnim promenama u svom životu. Savršenstvo je nedostižno, a može da vam naškodi pogotovu sve ono što radite na brzinu.

2. Pazite da se ne identifikujete sa onim sa čim se borite.

Mnogi ljudi koji su proveli svoje živote boreći se sa anksioznošću počinju da pretpostavljaju da je to još jedan deo njihove ličnosti. “Ja sam nestrpljiva osoba” ili slične negativne misli, uobičajene su, ali ne i nužno tačne. Prihvatanje neke ideje o sebi i usvajanje te ideje u strukturu sopstvenog identiteta znači da vi verujete da ste to fundamentalno vi, što datu ideju čini znatno težom odlikom za promeniti.

3. Prestanite da pokušavati da iskorenite strah.

Očekujte i “uhvatite” strašnu misao, ali prepoznajte da se ona skoro nikad ne odražava na stvarnosti. Negativne misli su pune moćne energije koja utiče na vaš život, ali ova je “boljka” izlečiva – snagom pozitivne energije – a ona se vežba, baš kao i druge dobre navike.

4. Interpretirajte “čudne” ili uznemirujuće misli kao simbole, a ne stvarnosti.

Ako se plašite da sami vozite automobilom ili da izgubite posao ili da se zaglavite u nekoj prirodnoj katastrofi, uzmite u obzir šta to može predstavljati u vašem životu (možda se osećate kao da ste isključeni od svojih najbližih, ili ste na neki način nesigurni). Većina ovakih negativnih misli pokušava zapravo da vas navede da napravite promenu, pa ih “uhvatite”, analizirajte gde je srž problema, i poštujte ih kao vredne poruke i simbole.

5. Budite spremni da vidite promenu.

Kada se ljudi neprekidno bore sa nečim dug vremenski period, može doći do otpora da se nešto promeni, jednostavno zbog dužine vremena u kome se određeni problem događao. Spremnost da se vidi promena zapravo počinje da menja stvarnost. Ako ne možete učiniti ništa drugo danas, možete glasno da izgovorite: voljna/n sam da vidim ovu promenu.

6. Zamislite šta biste radili sa svojim životom, da strah nije prepreka.

To nije mašta, i slika iz zamišljene budućnosti – to je ono što sada treba da radiš. Previše fokusa na pokušaj da se nešto promeni, zapravo ojačava koren problema. To nas zadržava u osećaju da smo slomljeni. Učenje da se refokusiramo na ono što je zapravo važno je ono što nas zapravo pokreće da nastavimo dalje.

7. Budite prisutni.

Sve u vašem životu što vas sabotira je proizvod neprihvactanja da budete prisutni. Mi kupujemo, trošimo, jedemo, pijemo, sanjamo i planiramo put iz današnjeg trenutka stalno, što znači da se nikad ne susrećemo sa osećanjima koja nosimo. Prisustvo je od suštinskog značaja za razvoj mentalne snage i emocionalnog zdravlja, jer nam omogućava da stvarno odgovorimo na naše misli i osećanja u realnom vremenu, i da se suprotstavimo onome što nas uznemirava, pre nego što usvojimo nezdrave mehanizme za nošenje sa problemom da bi ga iskorenili.

Neprestano podsećajući sebe da prevazilaženje nečega ne znači njegovo iskorenjivanje, i učenje da delujemo uprkos tome, pomoćiće nam da se ubacimo u živote za kojima težimo, umesto da pokleknemo pred prvom fatamorganom – da smo žrtve sopstvenog uma.

Izvor: Forbes/BIZLife

Foto: Pexels

Piše: M.Gligorić