Kako da govorom tela popravite svoje raspoloženje

PinterestFacebookTwitterShare

Vaš govor tela i vaše držanje ne utiču samo na to kako vas drugi ljudi vide, već vas, naučnici kažu, može učiniti srećnijim.

Govor tela odaje snažne signale drugima. Uspravno držanje i snažan stisak ruke su dovoljni da zadobijete nečije poverenje prilikom upoznavanja. Ali ono što verovatno niste znali, jeste da vaše držanje odaje snažne signale vama takođe. Tako kažu nedavna istraživanja.

Upoznati ste sa tim kako vaše raspoloženje može da utiče na to kako se nosite, i vrlo lako možete da uvidite da je neko neraspoložen po njegovom govoru tela, pognutom držanju, spuštenim ramenima, i nogama koje se vuku pri hodu, ali da li, u suprotnom, držanje može da utiče na raspoloženje?

Istraživanje je pokazalo da je to moguće. Tokom istraživanja, od ispitanika je traženo da hodaju po traci za trčanje na dva načina. Jedna grupa je hodala snuždeno a druga veselo. Dok su jedni hodali sporo sa teškim korakom, drugi su poskakivali, a za to vreme su im pokazivani različite reči koje su odslikavale pozitivne ili negativne emocije. Nakon ove šetnje, od ispitanika je traženo da pokušaju da se sete što više reči koje su im pokazane. Rezultati su pokazali da su oni koji su hodali snuždeno zapamtili više reči sa negativnom konotacijom, dok su oni koji su hodali veselo zapamtili više reči koje odslikavaju pozitivne emocije. Zaključak studije je bio, da način na koji hodate ne samo da utiče na vaše raspoloženje nego može i da ga promeni.

Naučnici su zainteresovani da ova istraživanja uključe u terapiju klinički depresivnih ljudi. Ali korist od ovog istraživanja nemaju samo oni sa dijagnostifikovanim promenama raspoloženja. Kada se osećate neraspoloženo i vi možete nagovoriti sebe na kratku šetnju veselim korakom, kako biste se osećali srećnije. Kombinujte ovaj hod sa šetnjom kroz prirodu zarad potpunijeg efekta, jer druga istraživanja pokazuju da i odlazak u prirodu znatno podiže raspoloženje.

I neke druge studije su se bavile foliranjem sreće i uticajem koje ima na podizanje raspoloženja. Jedna od najubedljivijih je terapija osmehom. Ova studija je pokazala da čak i najisfoliraniji osmeh menja raspoloženje na bolje.

Sledeći put kada se budete osećali snuždeno, ispravite leđa, nabacite osmeh na lice i pružite korak.