Ako ste mislili da ste videli sve…na Trg Republike stiže TEPIH (FOTO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić objavio je da se na Trgu Republike priprema turistička atrakcija za Dane Beograda koji se održavaju od 16. do 19. aprila.

Kako je naveo na svom Fejsbuk profilu, posle Tokija, Tel Aviva, Malte, Nju Delhija, Berna, Brisela i drugih svetskih metropola, u Beogradu će u saradnji sa belgijskom organizacijom “Le Tapis de Fleurs” biti postavljen Cvetni tepih veličine 1.200 kvadratnih metara.

Dizajneri i pejzažne arhitekte organizacije “Le Tapis de Fleurs” po motivima srpskih tradicionalnih šara, razradili su 3 modela dizajna, a samo jedan od njih treba da se uklopi u konstrukciju novog Trga Republike. Građani će glasati o tome koji motiv žele da se nađe na beogradskom cvetnom tepihu.

Sva tri modela, inspirisana su tradicionalnim srpskim motivima i svetski poznatim pirotskim šarama koje su od 2012. godine na preliminarnoj UNESCO listi nematerijalnih kulturnih dobara Republike Srbije.

“Za izradu ove impozantne cvetne slagalice biće korišćeno nekoliko hiljada begonija i hrizantema kao i drugi prirodni materijali, a u izradi će učestvovati više od 120 baštovana i volontera koji će sastaviti ovu kompoziciju u manje od osam sati. Cvetni tepih u Beogradu biće dugačak 60, a širok 20 metara i cvetovi će ostati sveži i čuvati svoj sjaj tokom sva četiri dana”, naveo je Vesić.

Kako kaže, najlepša i najmirišljavija svetska atrakcija, koja se na svake dve godine tradicionalno održava na Grand Placu u Briselu, pod pokroviteljstvom Grada Brisela i Кraljevine Belgije prvi put je osvojila srca posetilaca kada je 1971. arhitekta Etiene Stautemas formirao prvi cvetni tepih na Grand Placu.

“Od tada do danas Grad Brisel okuplja tokom ove manifestacije preko 150 hiljada ljudi, više od 200 svetskih novinara, fotografa i uticajnih urednika. Slika Cvetnog tepiha je bila najčešća slika Brisela na društvenim mrežama u 2018. godini. Stopa zauzetosti hotela u Briselu dostigla je maksimum u mesecu avgustu 2018. godine – što je povećanje za 4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine – zahvaljujući Cvetnom tepihu”, navodi Vesić.

Troškove postavljanja Cvetnog tepiha pokriće sponzori.


Izvor: BIZLife

Foto: BIZLife