Beogradski Manifest – festival manifestacija, destinacija i degustacija

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Peti po redu Beogradski Manifest biće već tradicionalno organizovan na Gornjem gradu Beogradske tvrđave, 24, 25 i 26. maja, a ulaz za sve posetioce biće besplatan.

Prošle godine festival je posetilo oko 130 000 ljudi za tri dana, predstavilo se 65 gradova i opština naše zemlje, bilo je 7 izlagača iz inostranstva, pokrenuto je 5 novih, veoma posećenih festvalskih zona, a posebno smo ponosni na jednu od najvećih društveno odgovornih kampanja na temu reciklaže, u koju se uključilo 37 kompanija kao i Turističke organizacije Srbije i Beograda.

Ove godine zemlja partner Beogradskog Manifesta je Crna Gora koja će u okviru posebno osmišljene zone predstaviti svoju bogatu turističku ponudu, a predstaviće nam se i izlagači iz Slovenije i Republike Srpske. Tradicionalno, po zonama na Kalemegdanu biće predstavljene različite teme: turistička ponuda Srbije i regiona sa akcentom na promociju manifestacionog turizma, raznovrsne degustacije specijaliteta iz celog regiona, plesni i muzički programi, dečiji programi kao i brojne prateće festivalske atrakcije.

U zoni „Aduti Srbije“ predstaviće se bogati turistički potencijali, tradicionalne i kulturološke različitosti i lepote više od 60 opština Srbije. Kroz programsko predstavljanje opština, posetioci će imati prilike da osete autentičan duh i atmosferu najzanimljivijih manifestacija, način na koji se organizuju, kako one žive i zašto ih treba posetiti. Upravo iz ovih razloga, Beogradski Manifest je pravo mesto za upoznavanje svih krajeva Srbije, gde se manifestacije i manifestacioni turizam promovišu na najbolji i najautentičniji način.

Zanatsko pivo, vino i hrana značajan su segment Manifesta kojima je posvećena čitava jedna zona u kojoj će se predstaviti neke od najboljih craft pivara, najkvalitetnija vina iz regiona, a uživanje u bogatstvu ukusa biće upotpunjeno i širokom gastronomskom ponudom hrane ali i živim svirkama sjajnih cover bendova i majstora akustične bluz muzike.

Najveselija i najposećenija zona festivala je uvek dečija. Ovoga puta, ovaj čarobni prostor namenjen najmlađima biće profesionalno dekorisan poput pravog sveta iz bajke. Tokom sva tri festivalska dana najmlađi će moći da uživaju u pomalo zaboravljenim igrama u kojima društvo mogu da im prave roditelji ili bake i deke, igrama kao što su: gađanje konzervi, navlačenje konopca, trka puževa, trka s džakovima, između dve vatre.

Zonu „Mašta može svašta“ učiniće zabavnim i brojne kreativne radionice crtanja, plesa, slikanja ali i kostimirani junaci iz bajki, klovnovi, štulaši i mađioničari, dečije predstave ali i nove društveno odgovorne akcije u kojima će mali posetioci, ali i njihovi roditelji, saznati više o značaju reciklaže za očuvanje životne sredine i bezbednosti dece u saobraćaju.

Festival srednjovekovne kulture već je prepoznatljiv deo Beogradskog Manifesta i svojevstan je vremeplov i dobar način da se očuva i predstavi mlađim generacijama tradicija viteških vremena. Tom prilikom gosti Beograda i Beogradskog Manifesta biće i mnoga evropska udruženja koja se bave negovanjem srednjovekovne tradicije.

Film i Art zona kao veliki i značajan deo ove regionalne manifestacije, čini platformu posvećenu negovanju sedme umestnosti, filmovima nastalim u produkciji koje neguju originalan kinematografski pristup, predstaviće ove godine 9 prestižnih festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma – Fest, Beldocks, Zagreb film festival, Doku Fest Prizren, Bašta fest. Cilj ove zone je da se doprinese jačanju stručnih poslovnih veza domaćih filmskih stvaralaca ali i da se posetiocima prikaže kinematografsko bogatstvo regiona.

I ove godine nastavlja se kampanja „Manifestuj se – svaka limenka se računa“ u okviru koje će tokom 15 dana maja ispred TC Ušće, biti prikupljane limenke za reciklažu. Učesnici kampanje ispred TC Ušće će za predate limenke, dobijati bodove na osnovu kojih će na Beogradskom Manifestu moći da odaberu nagrade u vrednosti sakupljenog broja poena. Ukupno će biti podeljeno nekoliko hiljada nagrada, koje će se preuzimati na samom festivalu. Organizacija ove velike i značajne društveno odgovorne akcije realizuje se u saradnji sa ReCan fondacijom i Ball Packaging Europe.

Izložba oldtajmera, skulpture od slame, atrakcija koju uvek izazovu veliki šareni leteći baloni samo su deo jedinstvene festivalske atmosfere koja će poslednje nedelje maja obeležiti život našeg grada.

Za uspeh i razvoj festivala izuzetno je značajna podrška Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Grada Beograda, Turističih organizacija Srbije i Beograda kao i Privredne komore Srbije.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo