“Bitef je u današnje vreme hedonizam”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

U susret 52. Bitef-u, porazgovarali smo sa Anđelkom Janković, direktorkom marketinga Bitef-a, o tome šta nikako ne smete da propustite ove godine, po čemu se ovogodišnji razlikuje od prethodnih i šta Bitef znači za nju.

Po čemu se ovaj BITEF razlikuje od prošlogodišnjeg?

Ovogodišnji Bitef se razlikuje po mnogo čemu, uostalom svaki Bitef bitno je različit od svog prethodnika. Prošle godine programski akcenat bio je na predstavama dugog trajanja. Ove godine čini mi se da je sve lepo sažeto i opisano u sloganu festivala „Svet bez ljudi“. Pa ipak ja bih želela da ovaj Bitef okupi ljude sa velikilm „Lj“ na jednom mestu „da ne bude sveta bez ljudi“. Osim razlike u programu svaki Bitef pravi pomake u organizacionom i marketinškom delu, pa se tako ove godine očekuje još veći broj uspešnih kompanija koje su prepoznale značaj Bitefa za naše društvo i priključili nam se u borbi da konstantno provociramo, ukazujemo na goruće društvene probleme i menjamo društvo oko nas, trudeći se da ga napravimo pametnijim i boljim mestom za život, neskromno rečeno da ga spasemo.

I ove godine sponzor festivala McCann grupe podrškom Bitefu zapravo daje poklon Beogradu i Beograđanima – Srbija Gas, Coca Cola Hellenic Srbija več dugi niz godina u kontitnuitetu prate Bitef, a dragocena nam je sada več tradicionalna saradnja sa Telekom Srbijom i jedinom domaćom kompanijom iz telekomunikacija Telegroup koja je svoje društveno poslovanje iz oblasti kulture usmerila na podršku visoke umetnosti pod sloganom „IT is Art“. Ove godine nam se tako pridružila kompanija Carnex koja obeležava 60 godina postojanja, zatim Šveps, a klubu prijatelja Bitefa pridružila se i Raiffaisen banka i kompanija Deloitte koja će zajedno sa Bitefom omogućiti realizaciju projekta „Bitef za mlade muzičke nade“ koji će omogućiti srednjoškolcima muzičkih škola i studentima muzičkih akademija iz Srbije da besplatno dođu na Bitef i pored toga se profesionalno usavršavaju i edukuju prisustvom na predstavi „Rekvijem za L.“ koja svečano zatvara festival 22. septembra u Sava Centru.

Ove godine očekuje nas i projekat kojim radimo na razvoju publike upoznajući najmlađe sa Bitefom kroz projekat „Svet pre ljudi“ koji već drugu godinu za redom organizujemo sa prijateljem festivala Maksi Supermarketi.

Očekuje nas i spektakularno svečano otvaranje festivala predstavom „Svita br. 2“ čiji je autor najprijatnije iznenađenje 50. Bitefa, nagrađivani Žoris Lakost koji će se ove godine predstaviti predstavom „Svita br. 3“. Realizaciju ove predstave kao i svečanog otvaranja podržala je Evropska Delegacija u Srbiji, povodom čega će biti organizovana i specijalna izložba u foajeu Jugoslovenskog dramskog pozorišta i koktel diplomatskog kora u Srbiji. Zbog velikog interesovanja, predstava će biti izvedena pretpremijerno 13.9. tako da će svi zainteresovani biti u prilici da je pogledaju.

To su samo neki od programa, a da bismo se svima onima koji su podržali Bitef zahvalili, sa našim dragim prijateljima iz restorana „Mezestoran dvorište“ organizujemo 21.9. poseban koktel i druženje i dodelu plaketa, a zatim i Donatorsku večeru u hotelu Square Nine Beograd.

Šta željno iščekujete na ovogodišnjem BITEF-u, šta nećete propustiti i šta biste svakome preporučili?

Jako je teško napraviti izbor među svetskim imenima, trupama i zvezdama koje ove godine dovodimo. Za mene intimno, koncept i slogan ovogodišnjeg festivala „Svet bez ljudi“ koji govori o političkim opasnostima, svetu bez pravih ljudi, pa i pozorištu bez njih, i na kraju važnoj, ali i dalje tabu temi u Srbiji „smrti“ za mene je jako bitan. Definitivno mislim da niko ne sme da propusti čuveni Rekvijem, odnosno toplu, nežnu i snažnu muzičku predstavu „Rekvijem za L.“. Za ljubitelje provokativnog Bitefa, mlade i urbane ne samo godinama već i duhom, i kao ja zaljubljene u fizički teatar, a kojima ne smeta malo golotinje savetujem da ne propuste „Prljavštinu“. Ljubitelji vizuelnih umetnosti nikako ne smeju da propuste pozorišne instalacije, za koje smo u paketu pripremili posebne popuste.

Nikada ne smemo da zaboravimo program za mlade u okviru pratećeg programa Bitef polifonije gde nas očekuju sjajne radionice i još sjajnije predstave.

I za našu publiku vrlo interesantno je da zna da će se ovogodišnji festivalski centar naći u Kombank Dvorani od 3. do 23. septembra, a pored toga Bitef info point biće i šator na Trgu Nikole Pašića gde će se pored svih informacija o Bitefu, publika i dobro zabaviti uz različite sadržaje i aktivacije koje spremamo sa našim partnerima. Druženje Bitef tima biće u Crossroad-u u Skadarliji, i tokom festivala pozivamo sve one željne dobrog razgovora i zabave da nam se tamo pridruže u okviru programa After Ten Parties, posle 10.

Osim toga sa našim generalnim medijskim pokroviteljem spremamo brojna iznenađenja, sa ciljem demokratizacije Bitefa i kulture uopšte. Zato vas pozivam da nas pratite na našem sajtu i svim društvenim mrežama.

Ukratko željno iščekujem Bitef, koji 52 godine nakon osnivanja Beograd učini svakog septembra ne samo svetskom prestonicom pozorišta, već i prestonicom kulture i umetnosti, a Beograd obuče u boje sveta!

Šta za vas znači BITEF?

Za mene kao i za većinu mojih kolega Bitef znači život. Bitef je neka vrsta hedonizma u današnje vreme. Mada za nas koji ga radimo i mazohizma. Izbor da se bavite visokom umetnošću, beskompromisnom kulturom je danas veliki rizik i borba, kao i svojevrsno odricanje. Ipak ja sam jako zahvalna što mi je Bitef dao priliku da sama kreiram svoju poziciju, da pored njega odrastam u Drinčićevoj ulici gde sam prvim pravim bitefovskim predstavama bila publika dok sam se igrala na Skveru Mire Trailović. Tako da je za mene Bitef mnogo više od festivala, to je moje detinjstvo, mladost na fakultetu, mesto na kojem smo svi sanjali da ćemo raditi dok smo studirali, i mesto gde sam ostvarila i gde ostvarujem svoje profesionalne ideje i rušim svoje granice. Bitef je metaforički prostor naše zemlje koji brine o najvažnijoj i najskupljoj hrani, na koju su mnogi zaboravili, hrani za dušu i um svojih sugrađana. Prostor za umetničku, društvenu, moralnu odgovornost. Bitef su nove pozorišne, ali i sve druge društvene tendencije i inovacije na jednom mestu. Za mene on je važan jer beskompromisno ukazuje na goruća društvena pitanja, i stavlja prst u oko.

Bitef je prostor za igru, i danas retko utočište u kome je dozvoljeno da nema kompromisa, koji uspeva da postane top tema svih medija i javnosti uopšte, u danas dosta zagušenom i moralno oronulom medijskom prostoru. Bitef je borac koji ne želi da ovaj svet postane “Svet bez ljudi”.

Vidimo se na Bitefu!

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

Komentari 1

  1. milijana

    BITEF je u današnje vreme nepotreban.