Boje Benetona ipak neće izbledeti i nestati

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beneton

Lućano Beneton (Luciano Benetton), osnivač kompanije „Benetton Group“, najavio je povratak na mesto izvršnog direktora u svojoj 82. godini. Ovaj korak je bio nezaobilazan kako bi povratio život ovom brendu koga u poslednje vreme potresaju finansijski gubici.

Lućano se posle očeve smrti, sa svega 14 godina, ispisao iz škole, kupio šivaću mašinu i sa svojom sestrom počeo da pravi žute, zelene i svetloplave džempere. Lućano Beneton je lansirao ovaj brend davne 1965. godine u varoši Poncano Veneto.

Svaki početak je težak. Međutim, porodica Beneton – Lućano, Đulijana, Karlo i Đilberto – sa ograničenim sredstvima i pregršt kreativnih ideja, uspela je da se probije u prve redove modne industrije. Ubrzo je ceo svet znao za male, šarene, vunene džempere, za „United Colors of Benetton“. I za vrlo kratko vreme, brend je stekao slavu i popularnost, zahvaljujući svojim šarenolikim dizajnima i hrabrim marketinškim kampanjama.

Prva prodavnica je otvorena u gradiću Beluno, a tri godine kasnije, Beneton je stigao i do Pariza, i to sa Lućanom kao izvršnim direktorom i Đilbertom kao direktorom administracije, dok je Karlo vodio proizvodnju, a Đulijana bila glavni dizajner.

Beneton danas karakterišu hrabre, provokativne, jedinstvene kampanje, zahvaljujući frazi „United Colors“.

Nju je osmislio fotograf Oliviero Toskani koji je imao potpunu slobodu u ispoljavanju svoje kreativnosti, što se pokazalo kao odlična i isplativa zamisao. Kada je Toskani imao odrešene ruke po pitanju kampanja, Beneton je kreirao veoma upečatljive fotografije koje nisu bile direktno povezane sa proizvodima koje ova kompanija proizvodi, ali su ipak bile jako zapažene.

Prevrat je usledio 1982. godine kada je marketinška kampanja prebacila fokus sa tradicionalnih modela na svetske probleme, što je samo dodalo na značaju ovog brenda. Oliviero Toskani je 1984. godine prvi put za reklamnu kampanju uradio fotografiju na kojoj su prikazani ljudi različitih rasa.

Sada se, posle toliko godina, na čelo opet vraćaju osnivači, vizionari i oni koji su prvobitno bili zaslužni za slavu koju je Beneton stekao na svetskom nivou.

Na velika vrata vraćaju se boje Benetona, sa novom Toskanijevom kampanjom o integraciji!

Ova nova saradnja između Benetona i Toskanija počinje sa dve slike, koje su se pojavile u italijanskoj i stranoj štampi 1. i 7. decembra 2017. godine. Te dve slike su rezultat prve faze mnogo većeg projekta na temu integracije, na čemu će Toskani raditi u Fabrici, istraživačkom centru Beneton Grupe.

Toskani će takođe biti uključen u imidž brenda „United Colors of Benetton“. Prve slike nove kampanje pokazuju odeljenje dece koja pripadaju različitim rasnim grupama okupljenih oko tabli za pisanje. Odeljenje broji dvadeset osam đaka. Oni predstavljaju trinaest različitih nacionalnosti sa četiri kontinenta. Smeju se. Budućnost ih tek čeka.

Lućano Beneton odlučio je da se vrati sa sestrom Đulijanom, koja ima 80 godina, i da ponovo počne da pravi džempere, i to sa pomenutim Olivierom Toskanijem koji je osmislio novu reklamnu kampanju. Ovaj trio će pripremiti novi proizvod, obnoviće prodavnice, proučiće boje. Uprkos trudu, broj zaposlenih u Benetonu pao je sa 9.766 u 2008. godini na današnjih 7.328.

Kolekcijom za proleće/leto 2018. dominiraju bele rade, ruže, karanfili i suncokreti. Nose ih muškarci, žene, deca, i to – na glavi, oko vrata, na grudima. Ova kolekcija za temu ima večitu dilemu o razlikama između polova. Toskanijev jedinstveni fotografski stil obeležen je novim licima i na taj način slavi etničke i rodne različitosti.

Različite boje su uparene sa različitim tkaninama, ne poštujući nikakva pravila. Ovakva kompozicija stvara jaku sliku koja nosi isto tako snažnu poruku „Svi smo ovde, svi smo jednaki bez obzira na sve“. Na katalogu za kolekciju proleće/leto 2018. stoji naslov „Revolucija počinje na proleće“ – referenca koja oslikava nesalomivi duh ovog brenda i rad Toskanija. „Naši džemperi će ponovo zasijati“, rekao je Toskani koji je mesecima radio da bi povratio magiju Benetonu.

Činjenica je da je Beneton čedo Lućana Benetona. Godine su samo broj kada istinski želiš da se boriš za svoju viziju i za ono što si izgradio sopstvenim rukama. Posle mnogobrojnih uspona, padova i promena, gospodin Lućano Beneton se vraća poslovnom svetu i svojoj želji da revitalizuje brend i vrati ga njegovim istinskim korenima. Vraća se i starim saradnicima, kao što je Toskani, koji su zajedničkim snagama uticali na izgradnju brenda Beneton.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Beneton