Cvetković: Povezanost kulture i biznisa je neminovnost

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Facebook

Glumac Svetozar Cvetković jednako je uspešan u filmskoj i pozorišnoj karijeri. U svoj CV stavio je i to da je bio na čelu Ateljea 212. Dovoljan povod da sa njime popričamo o uspehu i biznisu u Srbiji.

Koja je vaša prva asocijacija kada čujete reč biznis, na šta prvo pomislite?

Pomislim na neke ljudi koji umeju to da rade. Ti ljudi su posebni po sposobnosti. Skidam kapu  kada neko uspe, pogotovo u nečemu što je kultura.  Kod neko uspe da ostvari neki projekat koji bi bilo jako komplikovano realizovati da nema te sposobnosti. Mislim da je to u našem poslu jako retko i treba da bude cenjeno kada je u pitanju pozorište i kada je u pitanju film.

Ne bežite od veze umetnosti i biznisa?

Ne, nikako. Pogotovo danas, bez te veze je nemoguće.

Kako ta veza između kulture i biznisa izgleda u praksi, na srpski način?

To je neminovno kod nas uvek vezano sa politikom. Svaka čast onima koji uspevaju da to isčupaju iz politike, retki su, ali ih ima.

Biznisu u Srbiji često dajemo negativnu konotaciju, i uz tu reč vezujemo „kontroverzni“, da li i vi tako mislite?

To je pre svega zbog toga što kada ubiju nekoga, onda kažu – „ubijen je biznismen taj i taj“ i onda se to stavlja u negativnu konotaciju. Ne bi trebalo da bude tako.

Vidite li sebe kao biznismena, imate li tu vrstu afiniteta?

Ne, zato što je predmet mojih interesovanja nešto što ne donosi novac. U biznisu mora da se vrati novac i mora da se zaradi. Ono što mene zanima u umetnosti je neki autorski pečat. To ne pretpostavlja da će se vratiti sredstva, već da treba nabaviti sredstva za nešto što će se vratiti ne kao novac, nego kao umetnost.

Šta je, prema vašem mišljenju, najunosniji posao u Srbiji?

Trange-frange. (smeh) Šalim se. Najveći biznis je ono za šta ljude često optužuju kod nas – kada kupite nešto jeftino, pa ga prodajete kao skupo. To nije nekakva tajna, to je tako i u svetu. Nesreća je u tome što kod nas često pošaljete ljude na sud zato što su kupili nešto jeftino, a prodaju ga skupo.

Izvor: BIZLife

Foto: Facebook