Dan bez pušenja i Dan bez duvanskog dima – nije isto

PinterestFacebookTwitterShare

Svake godine 31. maja, Svetska zdravstvena organizacija (SZO) i njeni partneri obeležavaju Svetski dan bez duvana. Ove godine obeležiće ga i Philip Moris International, uz poziv da se ovaj dan ubuduće prepoznaje kao Svetski dan bez pušenja. U najvećim svetskim medijima, ova kompanija je objavila oglas u kome naglašava da se ljudima koji puše mora pružiti bolja mogućnost da nauče o alternativama cigaretama.

Svetska zdravstvena organizacija predviđa da će 2015. biti više od milijardu ljudi koji će i dalje pušiti, otprilike isto koliko ih je i sada. Njihov najbolji izbor je da prestanu, ali šta sa onima koji to ne čine? Čini se smisleno da muškarci i žene zaslužuju da imaju pristup informacijama o manje štetnim alternativama cigaretama i kompanija PMI poziva SZO na hrabriji pristup javnom zdravlju.

“Za sve ljude koji bez obzira na sve nastavljaju da puše, SZO je u savršenoj poziciji da preporuči prelazak sa cigareta na alternative. Politika koja podrazumeva informisanje ljudi o alternativama smanjiće rasprostranjenost pušenja u većem nivou i brže nego sadašnje antipušačke mere”, rekao je Andre Kalancopulos, genetalni direktor PMI.

Kompanija PMI je do sada uložila 4.5 milijardi dolara kao podrška timu od 400 svetski priznatih naučnika, koji su proveli godine stvarajući i testirajući niz proizvoda koji ne generišu duvanski dim i koji predstavljaju bolji izbor za milione pušača koji ne žele da prestanu da puše. Više od pet miliona pušača širom sveta je prešlo na IQOS, revolucionarni proizvod kompanije PMI koji se bazira na tehnologiji zagrevanja, a ne sagorevanja duvana, a 10.000 njih prelazi svakog dana. Sledeći primer Filip Morisa i druge duvanske kompanije rade na inovacijama na tom polju, jer duvanska industrija generalno počinje da se kreće u pravcu benefita za muškarce i žene koji puše.

“Ljui koji puše, zaslužili su plan koji uključuje i bolje alternative cigaretama. Sa naše strane, odlučni smo da ostvarimo budućnost bez duvanskog dima kroz inovacije koje ispunjavaju zahteve nauke i potrebe potrošača. Naša kratkoročna ambicija je da jedna trećina naših potrošača pređe na bolje alternative. Dugoročno, želimo da prestanemo da prodajemo cigarete u potpunosti. Međutim, moramo da obezbedimo podršku zajednice koja brine o javnom zdravlju, da bi se ovo desilo što pre”, rekao je Kalancopulos, verujući da bi bilo mnogo efikasnije ako bi se umesto posvećivanja jednog dana godišnje borbi protiv duvana, svaki dan promovisao kao “dan bez pušenja”.

Filip Moris predlaže svim nadležnim institucijama da razmotre mogućnost da uz borbu za prestanak pušenja, naučno zasnovane proizvodi bez duvanskog dima prihvate kao komplementarnu meru koja može imati pozitivan uticaj na javno zdravlje.