Električni trotinet BRŽI od srpskih vozova: U proseku „jure“ 50 na sat, ali BIĆE BOLJE

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Srpski vozovi mogu da dostignu brzinu od 120 kilometara po času samo na delu od Stare Pazove do Rume i od sela Gilje kod Jagodine do Paraćina. To je ukupno oko 43 kilometara pruge, ali na još oko 560 kilometara vozovi mogu da postignu brzinu od 100 kilometara na sat, uveravaju u „Infrastrukturi železnice Srbije“. Ipak, neki prosek vožnje brzim vozovima bio bi oko 50 kilometara na sat.

Plan za budućnost, što se tiče koridora 10, je da od Subotice do Batajnice vozovi jure do 200 kilometara na sat, potom do Beograda 120 i dalje sve do Niša 160 kilometara po času. Od Niša do Dimitrovgrada i do Preševa brzina će biti 120 kilometara po satu, piše Telegraf Biznis.

Deluje kao naučna fantastika za Srbiju, ali treba uzeti u obzir činjenicu da se trenutno rekonstruiše 402 kilometara pruge, a da je 516 remontovano u protekle 4 godine. Na aktuelne i završene radove je utrošeno oko 1,5 milijardi evra od 4,5 milijardi koliko je ukupno namenjeno modernizaciji železnice.

TRENUTNO STANJE: TROTINET JE MOŽDA I BRŽI

Uprkos velikim radovima do sada, trenutne brzine vozova od Subotice do Dimitrovgrada i Preševa nisu na zavidnom nivou, pa je vožnja auto-putem znatno brža.

Tako brzi voz od Novog Sada do Subotice putuje 2 sata i 17 minuta, što znači da je njegova prosečna brzina 48 kilometara po satu. Regio voz je tek nešto malo sporiji.

Od Novog Sada do Beograda vozovi zbog radova ne saobraćaju, a od Beograda do Niša brzi voz stiže za 4 sata i 38 minuta, pa u proseku vozi 58 kilometara na sat. Običan „regio“ voz od Beograda do Niša ide u proseku oko 48 kilometara na sat.

Od Niša do Dimitrovgrada putuje se 2 sata i 41 minut, a brzi vozovi u proseku voze 41 kilometar na sat. Regio vozovi idu oko 30 na sat u proseku.

Od Niša do Preševa brzi voz ide prosečnom brzinom od 51 kilometar po času, a vreme putovanja je 3 sata i 14 minuta. Putnički voz ide nešto sporije…

Na regionalnim prugama koje još nisu remontovane maksimalne brzine su od 10 do 50 na sat.

Tako se može reći da, kada bismo električnim trotinetom krenuli od Niša do Dimitrovgrada, prestigli bismo sigurno regionalni voz, budući da se trotineti na našem tržištu kreću i do 40 kilometara na sat. Naravno, to bi važilo kada bismo imali slobodan put da uradimo ovaj eksperiment trotinetom, bez zaustavljanja. Regio vozu od Beograda do niša bili bismo „za petama“.

A kada su u pitanju lokalne pruge, na nekim deonicama vozove bismo mogli da prestignemo i trkom, sa trotinetom „pod miškom“.

Međutim, i ovo je pomak u odnosu na raniji period, jer su brzine na pojedinim deonicama znatno povećane. Karikirano rečeno, nekada smo i običnim trotinetom uz malo kondicije mogli da prestignemo vozove za Niš, a pravi učinak radova koji su u toku i koji slede tek ćemo videti.

I najpre ćemo reći da je voz definitivno brži i od trotineta, i od automobila i od autobusa kada se rekonstruiše deonica Beograd – Novi Sad duga 74,7 kilometara. Po prvi put imaćemo četvorokolosečnu prugu na deonici Batajnica – Stara Pazova i dvokolosečnu prugu od Stare Pazove do Novog Sada.

Po završetku ovih radova na novosadskoj pruzi, kao najfrekventnijem pravcu u zemlji, trenutno uspavana i usporena železnica će definitivno živnuti. Osim što će se uvesti brzi vozovi do Novog Sada (sadašnje garniture mogu da voze do 160 kilometara po času), i gradski BG voz ponovo će do Batajnice voziti na 15 minuta.

Izvor: Telegraf Biznis

Foto: Pixabay