Kako izlečiti prolećnu malaksalost

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Prolećni umor, često praćen prolećnom depresijom nije retka pojava. Telu treba vremena da se prilagodi smeni godišnjih doba, višim temperaturama a sve to uz veću potrošnju energije. I kada organizam ne uspe da isprati te promene, postajemo tromi, umorni, neispavani, razdražljivi i krajnje neefikasni. I dok vi pokušavate da se dovedete u red, obaveze samo stižu i posao se gomila.

Rešenje postoji i iako niko to ne želi da čuje, sve kreće od pravilne ishrane i fizičke aktivnost.

– Čim počne prolećni umor, treba promeniti jelovnik. Potrebno je smanjiti masnu i začinjenu hranu i stavljati akcenat na što je moguće više voća i povrća. Početi dan sa čašom vode, nakon koje popiti sledeću u kojoj ćemo u vodu razmutiti dosta limuna i meda – savetuje prim. dr Petar Borović, lekar specijalista.

Osećaj umora, razdražljivosti i nervoze tipičnih za ovo vreme, malaksalosti, lošeg sna posledica je i slobodnih radikala. Njih, prema rečima dr Borovića, jedino mogu da kompenzuju antioksidansi (vitamin C, zink, selen…), te u danima s velikim razlikama u spoljnoj temperaturi treba uzimati voće i svežu salatu. Naravno, sve to praćeno vežbanje.

– Kada bi ljudi uveli vežbanje pre spavanja i ujutru, kada bi imali ritam pijenja vode pre svakog obroka, značajno bi podigli svoj imunitet i dobili na produktivnosti. Ovako, efekat rada se smanji za 20, 30 pa čak i 40 odsto jer se “vučemo”… Pijemo kafu, kafa podigne nivo hormona stresa, ubije vitamin B koji je prekopotreban za produktivnost – zaključuje ovaj doktor.

Još jedan razlog za manju produktivnost i opštu malaksalost u ovom periodu jesu sve češće oscilacije vazdušnog pritiska i ogromne temperaturne razlike.

– Nagle promene temperature teško padaju organizmu jer mu je potrebno vreme kako bi se za te promene i pripremio. U danima kada je temperatura niska, termoregulacioni centar mozga “izdaje naređenje” da se organizam ubrza. Međutim, kod naglih oscilacija, kada na primer temperatura ode naglo uvis, organizmu treba vreme da to prihvati – objašnjava prim. dr Petar Borović.

Ovakve atmosferske pojave dvode do manjeg unosa kiseonika, a njegov nedostatak osetan je i na našem radnom mestu. Nivo koncentracije je veoma nizak, našem organizmu se konstantno spava. Ovo je naročito prisutno u  većim gradovima gde kiseonika ionako manjka, ljudi su tromi, usporeni, ne radi im se, nismo efikasni, a refleksi kasne…

Kako smanjiti nivo stresa za organizam

Najbitnije je da shvatite da je prolećni umor samo prolazna faza, ali morate da pustite telu da se privikne, nema požurivanja. Ono što možete da uradite jeste da m pomognete, i da pomognete sebi.

Pokušajte da namestite da u prostoriji u kojoj radite uvke bude ista ili približna temperatura. Ustanovite dnevne i nedeljne rutine tako da i telo ima neki “raspored obaveza”. Nemojte se reviše forsirati. Pomerajte lagano svoje granice i zadatke koje stavljate ispred sebe. Svaka nagla promena i dodatna opterećenja završiće novim stresom koji možda možete da izdržite nekoliko dana, ali ne na duži period.

 Oslušnite svoje telo i sopstvene potrebe. Obavezno pravite pauze od posla i nađite vremena za neke prijatne aktivnosti.

Kako povećati energiju

Uzimajte dovoljno vode. Ona čisti telo od toksina i pokreće organizam a umor nastaje kao jedan d prvih naznaka dehidratacije. Ovo je najjednostavniiji i najdelotvorniji način da povećate emergiju.

Uzimajte češe male količine sveže hrane, obavezno bar jednm dnevno neko voće i povrće.

Kiseonik – ne zaboravite da dišete duboko. Zastanite i bar tri puta u toku dana napravite 10 dubokih udaha.

Vežbajte i budite napolju. Čak i 15 minuta boravka na suncu daće vašem telu dovoljnu količinu vitaina D za taj dam. Uz vežbanje podižete nivo energije a ako nemate vremena za odlazak u teretanu, onda se bar istegnite.

Ponekad se istuširajte hladnijom vodom.

Spavajte što više.

Pokušajte da uspostavite koliko-toliku mentalnu ravnotežu. Meditacija ili neke relaksicione vežbe nisu tako loša ideja i svakako nisu samo rezervisane samo za one koji su “zaluđeni” zdravim životom. Ne moraju da vam oduzmu više od desetak minuta dnevno.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay