Komunikacija kao faktor poslovnog uspeha kompanija

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo Chapter 4

Doprinos komunikacija ostvarivanju poslovnih rezultata porastao je u prethodnih deset godina, složilo se više od 92 odsto ispitanika koji su učestvovali u istraživanju o percepciji odnosa s javnošću i komunikacija, koje je povodom obeležavanja decenije poslovanja sprovela agencija za komunikacijski konsalting Chapter 4 PR. Čak 97 odsto ispitanika na osnovu svog poslovnog iskustva tvrdi da je uloga PR-a izuzetno važna za menadžment kompanija.

„U našem ovogodišnjem istraživanju su učestvovali predstavnici korporativnog sektora – 54 odsto, a 45 odsto kolege iz PR agencija i sektora nezavisnih konsultanata iz oblasti odnosa s javnošću. Ovo istraživanje je za nas posebno važno jer predstavlja rezime poslovanja i saradnje s klijentima u prethodnih 10 godina rada agencije Chapter 4. Rezultati su u okvirima očekivanog jer to je i puls koji dobijamo sa terena, odnosno iz prakse“,  istakla je Milena Avramović-Bjelica, generalni direktori i suosnivač agencije Chapter PR.

Uticaj komunikacije na poslovni uspeh

Prema mišljenju učesnika u istraživanju, funkcija PR-a u najvećoj meri doprinosi poslovnim rezultatima kroz odnose sa ciljnim i interesnim javnostima i građenje pozitivne reputacije, što smatra 78 odsto ispitanika; slede komunikacija projekata od značaja za celu zajednicu i društvena odgovornost (62 odsto), zatim interne komunikacije, timski duh i poslovna efikasnost (59,6 odsto). Ovaj poslednji podatak je veoma važan, jer je interna komunikacija u praksi bila dosta zapostavljena do skoro, pa time i njen uticaj na efikasnost tima i uspeh kompanije.

Tek 15 odsto ispitanika navelo je da je uloga PR-a u prethodnih deset godina evoluirala u upravljačku funkciju, uprkos tome što 97 odsto ispitanika smatra da je uloga PR-a veoma važna za kompanijski menadžment i da je savetovanje menadžmenta zadatak i kompetencija PR-a. Samo četiri odsto ispitanika smatra da se doprinos ostvarivanju poslovnih rezultata nije promenio ili da jeste tek malo u prethodnih deset godina.

Ovi rezultati delimično se poklapaju sa mišljenjem ispitanika o kompetencijama koje menadžment kompanija očekuje od PR stručnjaka. Čak 54 odsto smatra da su to strateško savetovanje i komunikacijski konsalting, a ispitanici prepoznaju i da se od PR profesionalaca očekuju kompetencije u oblasti ublažavanja rizika i kriznih komunikacija (41 odsto), kreativni pristup komunikacijama i projektima (42 odsto) i u najvećem procentu odnosi sa medijima i influenserima (51 odsto).

„Uloga PR savetnika se nesumnjivo promenila u prethodnih 10 godina. Promenilo se poslovno okruženje i vidimo da savetnici za komunikaciju svojim kompetencijama dosta dobro prate ove promene. Ispitanici ulogu PR-a, odnosno sopstvenu ulogu vide kao najvažniju za kriznu komunikaciju i ublažavanje rizika – oko 74 odsto ispitanika, i u strateškom planiranju komunikacije, sa čim se složilo 78 odsto ispitanika. 71 odsto smatra da je uloga PR-a važna za promociju i medijsku vidljivost kompanije brenda, proizvoda ili tima. U ovom trenutku, tokom vanredne situacije i pandemije Covid-19, jasno vidimo potvrdu ovakvih rezultata, posebno u segmentu strateškog planiranja i krizne komunikacije.“ – naglasila je Tamara Bekčić, generalni direktor i suosnivač agencije Chapter 4 PR.

Budućnost i dalji razvoj uloge komunikacije

Jačanju uloge i pozicije PR-a u prethodnih deset godina u najvećoj meri je doprinela tehnološka transformacija (42 odsto ispitanika) koja je uticala na poslovne procese i komunikaciju. Interne i eksterne komunikacije su postale još značajnije smatra 48 ispitanika, a isti procenat smatra i da PR zahteva novi set veština. Značajno je i da 21 odsto ispitanika smatra da PR konsultanti imaju širu sliku tržišta i kompanije, a isti procenat smatra i da PR stručnjaci brzo usvajaju komunikacijske trendove.

„Struka je dosta optimistična po pitanju daljeg razvoja. Naime, na osnovu svog ekspertskog znanja i poslovnog iskustva, značajan broj ispitanika je uveren da će važnost odnosa s javnošću dodatno rasti u značaju za organizacije narednih godina: ukupno 90% ispitanika veruje da hoće. Kada je reč o konkretnim oblastima PR-a koje će u narednim godinama dobijati na značaju, 55 odsto smatra da su to digitalne komunikacije, zatim savetodavna i konsultantska uloga, kao i krizne komunikacije (41 odsto), održivost i CSR (39 odsto) i upravljanje reputacijom (35 odsto).“ – objasnila je Olivera Petrović, PR menadžer u agenciji Chapter 4.

Agencija za komunikacijski konsulting Chapter 4 PR ove godine obeležava značajan jubilej – 10 godina od osnivanja. To je bio povod za sprovođenje istraživanja o percepciji odnosa s javnošću, kao i kako se uloga komunikatora menjala prethodnih deset godina i očekivanjima od sektora komunikacija u godinama koje su pred nama. Slična istraživanja Chapter 4 PR sproveo je i u prethodne dve godine na teme razumevanja medijskog i korporativog sektora, odnosno njihove saradnje, a zatim i percepicje održivog poslovanja u Srbji. Rezultati ovih istraživanja pokazali su se kao korisni uvidi za kompanije i profesionalnu javnost.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo Chapter 4

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.