Nemate samopouzdanja? Evo kako da ga steknete

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svi bi nešto da menjaju kod sebe. Možda želite da izgubite težinu, poboljšate svoje veštine na određenom području, budete komunikativniji u društvu, budete srećniji ili produktivniji.

Za početak:

Morate da znate šta hoćete

Definišite svoje osnovne vrednosti. Zapišite ih, odredite njihove prioritete i redovno ih čitajte. Zatim postavite svoje ciljeve na osnovu njih.

Zamislite kako bi to izgledalo u budućnosti. Razmišljanje o budućim pozitivnim i negativnim mogućnostima poboljšava motivaciju, očekivanje uspešnog završetka cilja i posvećenost samoopredeljenju. Razmišljanje o pozitivnoj budućnosti pomaže vam da zamislite stvarnost u kojoj ste najbolji sami sebi, dok zamišljanje negativne stvarnosti dovodi do svesti o tome šta bi se moglo desiti ako ne ispunite vaše ciljeve poboljšanja.

Zamislite da se čudo desilo preko noći i kada ste se probudili ujutro sve je onako kako vi  želite. Sve što ste želeli da poboljšate o sebi nekako se dogodilo u sred noći. Kako si drugačiji? Kakav je osećaj? Ko je oko vas? Šta radiš? Zamislite kako bi bilo da živite kao potpuno promenjeni na bolje, bolji vi. Na osnovu onoga što zamišljate, možete započeti razvoj ciljeva. Možda ste se zamišljali kao samouvereni i fizički sposobni. Šta bi trebalo da se dogodi da bi se ovo desilo?

Utvrdite šta je potrebno poboljšati, a šta ne. Važno je biti specifičan u svojim ciljevima i znati koji ciljevi su prioritet.

Prioritizujte svoju listu ciljeva. Ocenite svaki cilj od 1-10, 10 kao najviši prioritet za vas.

Promena promene

Uverite se da ste spremni za promenu. Prepoznajte u kojoj fazi se nalazite, može vam pomoći da utvrdite da li ste spremni da napravite promenu ili ako vam je potrebna više motivacije.

Faza pre-kontemplacije: Ova faza je kada postoji problem, ali vi to toga niste svesni ili to negirate. Niko nije savršen. Svako ima mane i mora stalno da radi na njima. Ako ne prihvatite svoje propuste hrabro, blokirali biste svaku mogućnost poboljšanja.

Kontemplacija: Vi ste svesni problema i razmišljate o tome da se promenite. Ljudi se mogu zaglaviti na ovom koraku dugo vremena dok se ne kreću. Možda ste u ovoj fazi ako i dalje odlučujete šta promeniti kod sebe. Ili se možda bojite promena? U tom slučaju, shvati da je promena bitan deo rasta koji bi trebalo prihvatiti.

Budite svoj trener. Postavite sebi pitanja poput: “Jesam li se fokusirala ili radila prema mojim ciljevima danas? Da li sam danas imao pozitivan stav? Da li sam danas bio ljubazan prema sebi? Da li sam danas prihvatio svoje izazove? Da li sam danas promenio nešto na bolje? “

Fokusirajte se na ono što ćete raditi u budućnosti. Zadržavanje na onome što ste pogrešili ne pomaže vam da postignete ciljeve. Međutim, fokusirajući se na ono što možete sada i u budućnosti, pomaže vam.

Za razliku od onoga što većina ljudi misli, neuspeh nije zlo . To je loša stvar u kratkom roku, ali je u dugom roku korisna! To zavisi od vas. Zato se ne bojite neuspeha i jednostavno ih smatrajte kao potencijalnu osnovu za novo razumevanje i snagu. Postoji razlog što veliki ljudi nisu puno propali.

Izvor: BIZLife/Strani mediji

Foto: Pixabay

Piše: D.A.