Pametni telefon „kao loš gospodar“: Šta sve radite pogrešno dok ste „na telefonu“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Nekada je za “lošeg zaposlenog” važio onaj koji je “na telefonu” po ceo dan, a danas je to  sasvim normalno ponašanje.

I dalje se savetuje da svu poslovnu prepisku obavljate isključivo putem mejla, dok je SMS i “chat” rezervisan za rodbinu, partnera i prijatelje. Sigurno ne želite da “pomešate odnose” i poruku koju ste napisali za svog dragog slučajno pošaljete šefu.

Pored ovakvih neprijatnih situacija, ima još negativnih stvari koje se tiču prekomerenog korišćenja telefona na radnom mestu. Npr, ako vas konstantno bombarduju raznim notifikacijama, to odvlači vašu pažnju i umanjuje vašu produktivnost.

Psihoterapeut Džordana Džejkobs rekla je za Business Insider da zbog pametnih telefona ne možemo da se koncentrišemo na ono što radimo, jer konstantno prekidamo “tok misli”.

Prestanite da svake minute proveravate poruke i mejlove

Pametni telefoni mogu da nas “izmeste iz stvarnosti”. Kada stalno proveravate poruke i mejlove, vaš mozak shvata da vam je to draže od toga da budete prisutni u sadašnjem trenutku.

Prestanite da fotografišete baš sve

Ako konstantno vadite telefon iz džepa da fotografišete, možda ćete zabeležiti taj trenutak, ali svakako nećete uživati u njemu. Između života i vas nalazi se kamera. Odložite telefon sa strane.

Prestanite da proveravate društvene mreže

Ako konstantno “skrolujete kroz fid” Instagrama i Fejsbuka, može biti da ste opsednuti time šta drugi ljudi rade i kako oni provode svoje vreme. Sve je to jedna velika varka. Bolje prionite na radni zadatak.

Prestanite da “četujete” dok vas ljudi čekaju

Da li i vas nervira kada razgovarate sa nekim, a taj “neko” se sve vreme dopisuje sa drugim ljudima? To nije ni pristojno ni prijatno. Naročito ne ako ste na poslu i razgovarate o nečemu važnom sa kolegama. Odložite vaš telefon i koncentrišite se na razgovor u “realnom vremenu”.

Da li su vam aplikacije za poboljšanje produktivnosti zaista potrebne?

Iako neke od aplikacija možda i mogu da budu od pomoći – npr. kako da organizujete zadatke i projekte – većina vam može naneti više štete nego koristi, piše Business Insider.

Morate uložiti određeni napor kako biste naučili nove stvari. Ako se oslanjate na aplikacije, onda to nije stvarno vaš trud, zar ne? Ljudi treba sami da shvate kako da budu hrabri i inovativni.

Izvor: BIZLife/Business Insider

Foto: Pixabay