Pernod Ricard kreće u prvu globalnu korporativnu kampanju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Globalna anketa za merenje druželjubivosti (u originalu: “conviviality”) koju je sproveo OpinionWay otkriva da je svet sve manje i manje druželjubiv.

Poslednjih nekoliko godina Pernod Ricard je od slogana „Creators of Conviviality“ (“kreatori druženja”) napravio svoju viziju i svoj lični pečat. Ipak, danas više nego ikada, čini se da je druželjubivost u opadanju širom planete. Ovo su otkrića globalne ankete koju je sproveo OpinionWay u 11 zemalja na pet kontinenata sa skoro 11.500 ispitanika.

Rezultati čine osnovu nove 360° korporativne kampanje Grupe. Kampanja je poziv i ohrabrenje svima da pokažu veću druželjubivost u svetu koji se sve više razlikuje od nekadašnjeg, o kome svedoče ankete.

Iako 91% anketiranih veruje da je druželjubivost izvor dobrobiti, 61% njih veruje da je svet manje prijateljsko mesto nego pre pet godina. Najpesimističniji su Francuzi sa 82%, iza kojih slede Nemci sa 73%. Alarmantno je da se 67% milenijalaca (18-34 godina) žali da se sve ređe druži sa svojim prijateljima, čemu su uzrok društvene mreže.

Današnji šampioni druželjubivosti su Meksikanci, iza kojih sledi u top 5 – Španija, Brazil, Kina i Indija. Francuska se ne pojavljuje u top 10.

Dokumentarni film o druženjima širom sveta

Kao centralni deo kampanje, Pernod Ricard ponosno otkriva dokumentarni film „The Power of Conviviality“, koji je režirao Elephant At Work. Snimljen bez profesionalnog kastinga, spaja živa svedočenja ljudi različitog porekla, ističući važnost onoga što druženje za njih predstavlja, kao i istinite i autentične trenutke druženja sa prijateljima koji za njih čine osnovu iskrene radosti.

Ekipa koja je snimala film putovala je na 12 destinacija širom sveta snimajući sve u vezi sa susretima milenijalaca, od karaoke bara u Šangaju, noćnog izlaska u Marseju i šik večere u Nju Orleansu, do novogodišnje večeri u Berlinu, aperitiva na plaži u Tulumu (Meksiko), bara u Bruklinu i venčanja u Goi. Svaka prilika je naglašavala univerzalnu potrebu koju ovi momenti ispunjavaju u hiper konektovanoj realnosti, u kojoj više ne odvajamo vreme da se vidimo i družimo u stvarnom svetu.

Pernod Ricard je ovaj sadržaj postavio na posebnu platformu, za sve koji bi želeli da postanu “convivialist”-i, to jest ljudi koji se ističu time što su prijateljski nastrojeni, koji uživaju u druženju i delenju zajedničkih trenutaka (ova kampanja nije dostupna u Francuskoj*.)

Posetioci te stranice će takođe otkriti:

Prikaz svakog protagoniste u dokumentarcu;
Manifest za druželjubiviji svet;
Kompletne rezultate OpinionWay studije;
Urednički sadržaj koji analizira ljudsku potrebu za društvenošću.

Ekskluzivno partnerstvo sa Vice-om. Pernod Ricard se udružio sa Vice-om kako bi promovisao i raširio kampanju druželjubivosti. Dokumentarac „The Power of Conviviality“ će biti promovisan na nekoliko društvenih mreža koje se nalaze na platformi, naročito u Sjedinjenim Državama, Engleskoj i Kini. Takođe, uz pomoć Vice-a, Pernod Ricard razvija seriju izveštaja koje su širom sveta sakupili reporter Laurence Cornet i fotograf Stéphane Lavoué (Niepce Award 2018), portretista za New York Times, The Times u Engleskoj, Le Figaro i Le Monde. Oni su svoj talenat upotrebili u cilju potrage za druželjubivošću, u susretu sa ljudima koji su istinski ambasadori druženja i širenja autentičnosti u svojim zajednicama.

Snimano tokom nekoliko meseci, putovanje vodi čitaoca na malo ostrvo u Irskoj gde će otkriti tajne legendarnog bara, upoznati zajednicu surfera izgubljenu negde između Pacifika i Amazona, u Kolumbiji, preko Kube gde je prijateljstvo prava religija, pa sve do neobičnog kraljevstva u Italiji i do Kine i zajednice žena koje žive na obroncima Himalaja.

Za Alexandra Ricarda, Predsednika & Izvršnog direktora Pernod Ricard-a, “Postoji prava čežnja za konekcijom i druženjem u današnjem svetu. Convivialité je više od korporativne vrednosti za Pernod Ricard, to je naš raison d’être – i ponosni smo da ga svakim danom živi svih naših 19.000 zaposlenih širom planete. Ovaj način razmišljanja bio je i životni moto mog dede Paul-a Ricard-a, koji je svim svojim zaposlenima uputio poziv da svakog dana steknu jednog novog prijatelja.”

U fokusu: OpinionWay anketa **: da li je naš svet druželjubiv?

OpinionWay i Pernod Ricard su sproveli anketu na 11.487 ljudi u 11 zemalja (uključujući Francusku, Španiju, Italiju, Nemačku, Sjedinjene Države, Englesku, Indiju, Kinu, Južnu Afriku, Brazil i Meksiko) sa željom da izmere druželjubivost u svetu.

Dobijeni rezultati su veoma interesantni:

– Društvenost je dobra za tebe

91% ispitanika smatra da je druželjubivost izvor dobrobiti
90% je smatra trenutkom sreće
79% povezuje trenutke druženja sa odlaskom na piće ili večeru/ručak u krugu porodice
Kineski ispitanici se izdvajaju sa 66% onih koji više vole večeru u restoranu

– 78% ispitanika smatra da je njihova zemlja društvena…

Top pet zemalja čiji stanovnici smatraju da je njihova zemlja društvena:
1. Meksiko (92%)

2. Španija (87%)

3. Brazil (86%)

4. Indija (84%)

5. Kina (83%)

Evropljani čini se da oštrije sude o stanju društvenosti u svojim zemljama. Samo 62% Francuza misli da je njihova zemlja društvena, iza Engleske (67%) i Nemačke (69%) … ali većina ispitanika priznaje da je društvenost u njihovim zemljama u opadanju.

Skoro 60% smatra da je njihova zemlja manje društvena nego što je bila pre pet godina.  Ova brojka je posebno visoka u Francuskoj, sa 76% ispitanika koji procenjuju da je društvenost u njihovoj zemlji u opadanju, naspram 64% istomišljenika u Nemačkoj
Indijci (57%) i Meksikanci (52%) jedini smatraju da su njihove zemlje društvenije nego što su bile pre pet godina

– … A i u svetu

Velika većina ispitanika (61%) smatra da je svet manje prijateljsko mesto nego što je to bio pre pet godina. Posebno su pesimistični Francuzi, 82% njih vidi svet kao manje prijateljsko mesto, iza kojih sledi 73% Nemaca

– Elektronske poruke su uveliko prevazišle fizički kontakt (telefonske razgovore, susrete) kao način interakcije sa prijateljima…

63% koristi SMS ili druge platforme za poruke da bi kontaktirali sa rođacima,
Top 3 zemlje koje koriste elektronske poruke
1. Brazil (83%)

2. Meksiko (80%)

3. Španija (79%)

Francuska se posebno ističe po tome što je ostala veoma privržena usmenoj konverzaciji, sa 76% ispitanika koji više vole da koriste telefon.

– … I većina ljudi smatra da će upoznati manje novih ljudi u stvarnom životu nego što je to bio slučaj pre pet godina (54%).

Izuzimajući Kineze, od kojih 70% kaže da češće da viđa svoje rođake, kao i 60% Meksikanaca.

– „Netflix & chill“ ili piće s prijateljima?

77% ispitanika u svetu priznaje da je odbilo da izađe s prijateljima jer im je bilo draže da kod kuće odgledaju neku seriju ili film.
Top 3:
1. 91% Indijaca,

2. 88% Brazilaca,

3. 85% Južnoafrikanaca.

Francuska, s druge strane, pruža otpor sa većinom (51%) koja kaže da nikada u životu nije napravila takav izbor.
Omladina se međutim ističe na drugačiji način: 87% milenijalaca (18-34 godina) iz celog sveta je napravilo jasan izbor i priznali su da su podlegli iskušenju da ostanu uz ekran umesto da izađu napolje.

– Jasno je da je društvenost pod većim rizikom među istim tim milenijalcima, zbog njihovog rastućeg afiniteta prema digitalnom svetu

2/3 priznaje da viđa sve manje prijatelja u stvarnom svetu
64% prepoznaje zavisnost od tehnologija koju bi želeli da smanje
60% shvata da društvene mreže čine njihove odnose s prijateljima sve više površnim
28% ispitanika priznaju da zapravo zaista poznaju manje od četvrtine svojih kontakata sa fejsbuka, a samo 46% kaže da poznaju većinu takvih kontakata.
Kina, Indija i Meksiko se izdvajaju sa više od dve trećine ispitanika koji kažu da nikada nisu upoznali više od polovine svojih prijatelja sa društvenih mreža.

*”U skladu sa lokalnim zakonskim restrikcijama ova kampanja neće biti dostupna u Francuskoj”

** Ova studija je rađena na 11,487 ispitanika u 11 zemalja: Francuska (1034), Engleska (1053), Nemačka (1058), Španija (1064), SAD (1051), Meksiko (1052), Brazil (1051), Indija (1031), Kina (1050), Australija (1035), Južna Afrika (1008). Intervjui su rađeni od 26. novembra do 12. decembra 2018. godine. Svaka publikacija, u celosti ili delimična, mora obavezno da koristi sledeću denominaciju: “OpinionWay Anketa za Pernod Ricard” i nijedna reč se ne sme izdvojiti iz ovog naslova. OpinionWay naglašava da je dozvoljena greška između 1.5 i 3 poena za uzorak iz svake zemlje. Istraživanje je sprovedeno u saglasnosti sa ISO 20252.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay