Šta Epl, Volt Dizni i Mercedes-Benz imaju zajedničko?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Sasvim smo sigurni da ste svi čuli za ova tri giganta. Gotovo polovina svetskog stanovništva poseduje barem jedan uređaj kompanije Apple. Skoro da ne postoji dete koje nije odgledalo crtani film čuvenog Walta Disneya. Svi strastveni vozači želeli bi da poseduju luksuzan automobil koji nosi čuveni Mercedes-ov znak. Iako ove tri kompanije posluju u tri potpuno različite industrije, ipak imaju nešto zajedničko. Nalaze se na listi Fortune 500. Mi smo se zapitali, u čemu leži tajna njihovog uspeha?

Sve tri kompanije imaju inkorporiran koučing u svoju organizacionu kulturu. I ne, nisu jedine. Istraživanja su pokazala da između 25% i 40% kompanija koja se nalaze na listi Fortune 500 primenjuju koučing u svojim organizacijama. Zašto koučing doprinosi uspehu organizacije?

#1 Sagledavanje šire slike i kreiranje vizije

Čak i najuspešnijim poslovnim ljudima, na svim organizacionim nivoima kompanije, potrebna je pomoć prilikom postavljanja prioriteta, motivisanja zaposlenih i povećanja njihovog zadovoljstva, kao i identifikaciji kritičnih oblasti koje bi trebalo unaprediti. Takođe, koučing pomaže da definišemo jasne akcione korake kako bismo ostvarili neki cilj, tj. da odredimo kako ćemo uraditi to što želimo da uradimo.

#2 Utvrđivanje ključnih koraka značajnih za uspeh organizacije

Koučing prodire u srž onoga što je zaista važno. Koji je cilj kompanije? Šta želimo da postignemo? Zašto je važno da to postignemo? Koja je naša strategija? Kako ćemo tu strategiju implementirati? Koučing daje odgovore na sva ova pitanja.

#3 Koučing je most između onoga gde smo sada i onoga gde želimo da budemo

Koučing nam omogućava da uprostimo način na koji posmatramo poslovne izazove. Koučing se ne orijentiše na prethodne neuspehe kompanije, na konkurenciju i moguće prepreke koje stoje na putu uspeha. Koučing se orijentiše na rešenje. Na cilj. Na ono gde želimo da budemo. Podstiče nas da razmišljamo šta bismo uradili pod uslovom da je sve moguće.

#4 I šampionima je potreban trener

Uzmite primer Novaka Đokovića koji je nedavno ponovo osvojio Wimbledon. On nikada nije propustio priliku da istakne značaj koji njegov trener I prateći tim imaju za sve postignute uspehe. Kouč ima ulogu trenera u organizaciji. Tu je da prepozna potrebe, sluša, podstiče, motiviše i pomogne ostvarenju cilja i postizanju uspeha.

#5 Fokus koučinga je na onome što je vama zaista važno

Vi određujete cilj sesije. Šta je ono na čemu biste želeli da radite. Koje veštine biste želeli da razvijete. Kouč nije tu da vas savetuje, već da vas podstakne da sami pronadjete rešenje koje vama najviše odgovara.

A šta nam brojevi poručuju?

Koučing je proces koji za cilj ima poboljšanje performansi zaposlenih, kroz individualni ili timski rad. U prethodnoj godini, 7 od 10 kompanija sa liste “Fortune 500” već ima inkorporiran koučing u svoju organizacionu kulturu, što im je donelo sledeće rezultate:
• 70% povećana produktivnost na poslu
• 61% bolja organizacija rada
• 57% bolje upravljanje vremenom
• 51% bolja efektivnost tima

Zašto bi koučing bio značajan za vašu organizaciju i kako ćete ga implementirati, otkrijte 20. septembra na treningu „Umetnost i nauka koučinga“, koji će se realizovati 16. put u organizaciji kompanija Atria Group SEE i Erickson Coaching Serbia. Više o treningu možete pronaći OVDE.

Izvor: BIZLife/http://atriagroup.org/category/blog_en/

Foto: Pixabay

Piše: M. P.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.