X
  • English
X

Afterhour

Tatjana Popović Marić: Kako vežbama ublažiti stres

PinterestFacebookTwitterShare

Ukoliko niste sportista, ili ste čak izašli iz forme, uvek postoje lake vežbe koje vam mogu pomoći da prebrodite stres. Aktivnosti pomažu pri lučenju endorfina koji poboljšava raspoloženje i odvraća fokus od briga. Vežbanje poboljšava celokupno zdravlje i čini vas poletnim i energičnim tokom celog dana.

Neke od direktinih koristi vežbanja za oslobađanje od stresa su:

  • Lučenje endorfina. Fizčka aktivnost pomaže pri lučenju endorfina. Ovo se takođe može postići igranjem tenisa ili pešačenjem u prirodi.
  • Meditacija u pokretu. Nakon brze partije skvoša ili plivanja u bazenu shvatićete da ste tokom aktivnosti potpuno zaboravili na sve brige.

Kada počnete da vežbate, imaćete utisak da ste fokusirani na samo jedan zadatak, ali će vam stečena energija  i optimizam pomoći da ostanete mirni i bistri u svemu što radite.

  • Poboljšavanje raspoloženja. Vežbanje može pomoći u sticanju samopouzdanja i opustiti vas. Takođe može poboljšati san, koji često može biti nekvalitetan zbog stresa, depresije i anksioznosti. Ove prednosti vežbanja mogu sniziti nivo stresa i omogućiti da preuzmete kontrolu nad svojim telom i životom.

Uspešan program vežbi počinje sa nekoliko jednostavnih koraka:

  • Konsultujte se sa lekarom. Ukoliko duže vreme niste vežbali ili imate neke nedoumice u vezi sa zdravljem, trebalo bi da se pre započinjanja bavljenjem fizičke aktivnosti konsultujete sa lekarom.
  • Prvo skočite, pa recite hop. Uzbuđenje zbog vežabnja vas može navesti da precenite svoje trenutne mogućnosti što može dovesti do povreda. Postepeno podižite nivo težine vežbanja od jednostavnih ka zahtevnijim.

Preporučuje se najmanje 150 minuta fizičke aktivnosti nedeljno (šetnja u prirodi ili plivanje) ili 75 minuta intenzivnije fizičke aktivnosti poput trčanja. Ove discipline možete kombinovati. Takođe je poželjno da najmanje dva puta nedeljno radite vežbe snage.

  • Radite ono što volite. Svaki način vežbanja ili kretanja može pozitivno uticati na nivo vaše fizičke aktivnosti, kao i na oslobađanje od stresa. To mogu biti šetnja, trčanje, penjanje uz stepenice, vožnja bicikla, joga, tai chi, dizanje tegova ili sređivanje bašte.
  • Planirajte. Iako prema vašem rasporedu jedan dan treba da vežbate ujutru, a drugi uveče, što je možda teško postići, bitno je da svakog dana izdvojite vreme makar za šetnju kako ne biste zapostavili svoj tok vežbanja.

tatjana-maric-popovic

-Imate još pitanja za Tatjanu? Kontaktirajte je na: tatjanahealthcoach@gmail.com

Tatjana Popović Marić je prvi sertifikovani ’Health Coach’ u Srbiji, autor „5 dana detoks programa“ i kreator web stranice www.totallywellness.rs . Studije je završila na renomiranom i svetski priznatom Institutu za integrativnu ishranu u Njujorku, gde je obučena sa 100 različitih dijetetskih teorija i lifestyle metoda. Na Menhetnu je osnovala svoju privatnu praksu pod nazivom ’Totally Wellness’, sarađujući sa brojnim internacionalnim klijentima. Ona danas posluje i u Srbiji, sa ciljem da pomogne klijentima da promene način ishrane i stil života uz jednostavne i praktične savete.

Povezane vesti


Izvor: BIZLife