„Testosteeron“: Upoznajte momke koji rade srpsku verziju “Top Gear”-a

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Testosteeron

„Testosteeron“ je emisija koja se bavi prezentacijom automobila na YouTube platformi. U kratkom vremenskom periodu, ovaj format okupio je 26.000 fanova, što ga čini jednim od najgledanijih Youtube kanala posvećenih automobilima. Njihova publika očigledno ume da ceni prezentacije koje se snimaju na drugačiji i moderan način, u kojima se govori u prvom licu, ulazi se u automobile sa kamerom ili mobilnim u ruci, pokazuju se detalji… Gledalac ima utisak da je i on deo tima na testiranju nekog retkog i dragocenog primerka.

​Tim „Testosteerona“ čine Ivan Živadinović i Nikola Jovanović.​ Ivan je inženjer urbanizma i regionalnog razvoja, a Nikola inženjer arhitekture, ali strast prema automobilima menja njihov pravac u karijeri.

„Testosteeron“ je krenuo kao hobi dva pasionirana ljubitelja automobila, a sada, sudeći po vremenu i uloženom trudu, postaje pravi posao.

Kako je sve počelo

Iako se ideja rodila još ranije, Ivan je kanal „Testosteeron“ otvorio 1. septembra 2016. godine. Standardi su od početka postavljeni visoko i on samostalno kreće da radi na promeni predstavljanja automobila u Srbiji, a po uzoru na strane Youtube kanale. Kasnije mu se pridružuje i Nikola.

Videi koje snimaju imaju različite teme – testiranje novih modela, detalji vozila (po čemu se koncept „Testosteerona“ razlikuje od drugih), ali i poređenje nivoa opreme testiranog modela sa konkurentima u istoj klasi. Na taj način gledalac može da stekne najbolju sliku o tome koji je automobil adekvatan njegovim potrebama i da zaviri u najsitinije detalje kao da je na licu mesta.

Kako sami kažu, cilj im je da publika stekne realan utisak o vozilu koje je na testu: „Po samom konceptu dosadašnjih testova koji su zasnovani u jednom delu na detaljnoj prezentaciji vozila, a u drugom na iskrenom subjektivnom utisku u vožnji koji automobil ostavlja na vozača, zamisao nam je da udovoljimo svačijem ukusu. S jedne strane, tu su potencijalni kupci konkretnog modela, a s druge, pravi ljubitelji automobila koji samo žele da uživaju gledajući ih i saznaju nešto novo“, objašnjavaju Ivan i Nikola za magazin „BIZLife“.

Retki primerci i „egzotični“ modeli

Snimaju i slikaju profesionalnom opremom. Koriste dron, DSLR fotoaparate sa stabilizatorima i akcione kamere. Za relativno kratko vreme uspeli su da testiraju, prezentuju i dožive automobile o kojima su mogli samo da sanjaju. Zanimljivo je kako nalaze nove i „egzotične“ modele, do kojih nije nimalo lako doći.

„Mnogi modeli su jedini primerci u našoj zemlji i predstavljaju sam vrh automobilske industrije. Do njih je vrlo teško doći. Za neke je bilo potrebno čak i nekoliko meseci dogovora oko termina snimanja testa. Mnogo puta se dešavalo da vidimo atraktivan automobil na ulici i ne možemo da odolimo da ne priđemo vlasniku i upitamo ga postoji li mogućnost da se baš njegov automobil nađe na jednoj od naših prezentacija. Obično su na početku pomalo sumnjičavi i zbunjeni, jer do tada nisu imali prilike da se susretnu sa takvim pristupom, ali to kratko traje. Kada ih upoznamo sa našim dosadašnjim radom, oduševe se. Sa mnogima smo i dan-danas u kontaktu, postali smo prijatelji i razmenjujemo iskustva o nama zajedničkim temama. Često se dešava da nam se javljaju ljudi kojima se sviđa naš rad i koji nude svoje, ili automobile svojih prijatelja.

U ovom trenutku uspostavljamo saradnju sa generalnim uvoznicima i auto kućama različitih brendova, kako bismo omogućili stabilnu i konstantnu poziciju koja će nam omogućiti da ovo bude i dugoročni posao“.

Prepoznavanje rada i truda

Ivan i Nikola kažu da je raspon godina starosti njihove publike od 17 do skoro 50 godina. Kao i na svim društvenim platformama, i na ovoj svako može da ostavi korisnu (doduše često i beskorisnu) povratnu informaciju. „Od velikog značaja za dalji rad su nam komentari sa konstruktivnom kritikom. Naravno da se uvek pojave i negativni komentari na koje smo na početku obraćali pažnju, ali smo shvatili da ne mora svakom da se sviđa ono što radimo. Publika najviše ceni to što može da stupi u kontakt sa nama i dobije potrebnu informaciju putem komentara ili e-maila. Stvara se i neka vrsta zajednice oko „Testosteerona“, odnosno povezuju se ljudi koji dele jednu veliku strast, a to su automobili“, zaključuju Ivan i Nikola, i dalje govore o planovima za svoj Youtube projekat.

„Za sada imamo saradnju sa tri automobilska brenda i nadamo se proširenju saradnje sa dilerima ostalih brendova zastupljenih na našem tržištu. Pripremaju se i aktuelne teme o auto industriji u različitim formatima, kao što su Auto Vlogovi i Podcast emisije koje će se u budućnosti realizovati u posebnom studiju.

Od velike je važnosti da čelnici automobilske industrije prepoznaju potencijal online marketinga i društvenih mreža i pruže šansu novom načinu prezentacije“.

 ________________________________________________________

Top 3 vrhunska automobila

“Izdvajamo tri vrhunska automobila koji su potpuno različiti, svaki na svoj način. Počevši od potpuno električnog ,TESLE MODEL S P85D koji ima sumanuto ubrzanje iz mesta mirovanja do 100km/h za 3.3 sekunde a dimenzije i komfor velikog automobila biznis klase, preko super sportskog AUDI-ja R8 V10 PLUS iz 2017. godine koji deli motor i platformu sa Lamborghini-jem Huracan-om, do najjače verzije SUV modela iz Mercedesa urađenog u AMG odeljenju Mercedes GLE 63s AMG Coupe koji, za takav tip vozila, postiže neverovatnu maksimalnu brzinu od preko 300 km/h!”

________________________________________________________

Kakav je osećaj testirati neki poseban i snažan automobil?

“Pomešanost adrenalina, sreće i ushićenja teško može da se opiše rečima. Zvuk, ubrzanje koje pomera organe u stomaku i saznanje da krotite zver od preko 600 konjskih snaga budi osećaj da su samo potrebna krila da bi uzletanje bilo moguće. Uz sve ovo prisutan je i osećaj velike odgovornosti, kao i bezbednosti, koja je na prvom mestu. Neretko se radi o automobilima čija cena prelazi vrednost skupocenih stanova. Ali, sreća pravog ljubitelja automobila ne zavisi od  snage i cene četvorotočkaša. Čest je slučaj da nas oduševe automobili koji nisu ni skupi ni preterano jaki ali imaju određeni “šmek”. Sve to čini draž ovog posla.”

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Testosteeron

Piše: Nada Veljković