Tranzicija: 10 načina da se nosite sa stresnim životnim prelazima

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kada se otvorite i postanete osetljivi na nove mogućnosti, one vas otvaraju za nove ideje, uverenja, znanje, veze i mogućnosti. Morate da razmišljate o svom načinu razmišljanja kako biste otvorili svoj um na predivne mogućnosti koje ovakve, ponekad jako teške promene mogu doneti.

“Ako vam se ne sviđa nešto, promenite. Ako ne možete to da promenite, promenite svoj stav. ” -Maya Angelou

Tranzicija: Iskoristite nove mogućnosti sa druge strane.

Da nije bilo neizvesnosti i onih “bačeni ste u vodu pa plivajte” okolnosti i situacija u svačijem životu, verovatno niko ne bi imao snage, upornosti i vere da nastavi da goni svoje strasti, da pomaže drugima i ostvaruje snove. Ja sam zahvalna za ta iskustva, jer sam saznala da se i najgori strahovi prožive i prežive, kao i o sopstvenoj izdržljivosti u teškim vremenima i šta se to na kraju iz celog iskustva izvuče.

Ako sami prolazite kroz tranzitivni period, evo preporuka za borbu protiv stresa koji dolazi uz to:

  1. Način razmišljanja! Čak i usred neizvesnosti, morate stalno sebi da govorite da ćete nekako, na bilo koji način, proći kroz taj problem i učiniti da stvari funkcionišu. Morate verovati u sebe i svoje sposobnosti i zadržati pozitivnost.
  2. Zahvalnost. Tokom većih životnih promena, toliko je važno ostati zahvalan. Zapamtite da bez obzira na to kroz šta prolazite, uvek postoji nešto za šta bi trebalo da ste zahvalni. Tamo negde je neko u daleko lošijoj situaciji, a sa puno boljim pogledom na život. Zašto onda ne možete vi učiniti isto?
  3. Budite ranjivi (na dobar način). Biti ranjiv ne znači da dozvoljavate ljudima da vas šutiraju kada ste na zemlji ili da vas lako iskoriste. Ranjivost samo znači da shvatate da osećanja straha, anksioznosti ili tuga mogu doći sa stresom tranzicije i da je dobro govoriti o ovim stvarima. Potiskivanje istih će vas samo ometati.
  4. Napolje i budite proaktivni! Pokušajte da kontrolišete onoliko stvari koliko možete, ako napuštate poznatu karijeru, onda budite proaktivni u pronalaženju nove pozicije ili učenja o novom zanimanju.
  5. Proslavite male pobede. Zaslužujete aplauz i taj dopaminski  nalet. Potapšite se po leđima za mala dostignuća na dugačkom putu.
  6. Prestanite da se igrate one igre “šta ako”. Izludećete sebe neizvesnošću koja lebdi oko vas. Fokusirajte se na ovde i sada. Kako ćete prevazići današnje izazove? Ne brinite za 5 godina od sada. Samo se usredsredite na sledeću pravu stvar.
  7. Znati kada da kažete “ne” i kada da kažete “da”. Ovo je jako važno. Morate naučiti kada da kažete “ne” i kada da kažete “da”, jer ćete samo tako napraviti zdrav balans za vas. Ako uvek govorite “da”, ubijaćete se od posla kako biste zapravo sačuvali vreme za sebe. Ako uvek govorite “ne” i možda zapadnete dublje u depresiju, morate znati kada da kažete “da” kako biste pokrenuli sebe da budete pored brižnih ljudi koji vas vole, i koji će vas vratiti u život.
  8. Kreirajte rutinu na koju možete da se oslonite. Kada stres postane prevelik, najbolji način za borbu protiv njega je da kontrolišete što više stvari. Postoje dve rutine koje možete postaviti, prvo je rutina reakcije na stres. Kada počnete da se osećate preplavljenim, možete se okrenuti svojoj taktici kako biste se oslobodili stresa pre nego što se nakupi. Druga stvar je da uspostavite jutarnju rutinu koja vam omogućava kontrolu načina na koji počinjete svoj dan i može vam ostvariti dovoljan osećaj energičnosti tako da taj dan ima sve pozitivne izglede za uspeh.
  9. Isključi buku. Buka je svaka informacija koja je negativna, lažna, nepotrebna ili koja vas sprečava da sagledate svet u kojem je uspeh moguć. Buka je nešto što narušava vašu pozitivnu stvarnost i odvraća vas od postizanja vaših ciljeva. Otkažite buku koja je neupotrebljiva, neblagovremena, hipotetična ili uopšteno negativna!
  10. Pitajte za pomoć. Ne plašite se da tražite pomoć. Bez obzira koliko vam treba podrške, ljudi će vam pomoći! Ne pokušavajte sami učiniti sve tokom ove tranzicije. Tražite pomoć od drugih oko sebe, najgore što se može dogoditi je da kažu ne, i ispada da ste zaglavili da to uradite sami, kao što ste i planirali. Umanjite opterećenje i stopite se u zajednicu!

Zapamtite da je u vremenima stresnih prelazaka iz jedne u drugu životnu fazu u redu da doživite svakakve emocije. Jednog dana možete biti na vrhu sveta spremni za postizanje bilo čega, a drugog se možda preispitujete dok jedete celi kontejner sladoleda. To je normalno. Samo duboko udahnite i živite dan po dan.

Najvažnije je zapamtiti da ste opaki. Badass je vaš način života.

Vi ćete proći kroz ovaj tunel tranzicije i ugledaćete svetlost i izaći ćete sa druge strane ovog životnog izazova. Taj prelaz će vas razvući na načine na koje ne možete da zamislite, ali ćete izaći mnogo bolje opremljeni i prosvetljeni da biste se nosili sa životom. Verujem u vas i ja sam uzbuđena zbog vas zato što znam da ova tranzicija znači da je najvažniji posao vašeg života u toku – da postanete bolja verzija sebe.

Izvor: Thrive Global/BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: M.G.