Umetnik sa smislom za biznis

Dragan-Vurdelja-privatna
PinterestFacebookTwitterShare

Ako pitate Dragana Vurdelju, profesionalnog šminkera, da li se više oseća kao preduzetnik ili umetnik, on će vam dati originalan odgovor:

„Osećam se kao umetnik sa smislom za biznis.”

Vurdelja se poslom profesionalnog šminkera bavi od svoje 18. godine. Školu šminke je osnovao 2006. godine i, kako kaže, mnogi talentovani šminkeri su je završili i to iskoristili kao svoju odskočnu dasku.

„Mogao bih da kažem da sam sâm sebi stvarao konkurenciju, ali istina je da se nikada nisam smatrao ugroženim, naprotiv, to me je motivisalo da radim na sebi i razvijam se na ličnom i profesionalnom planu, kao i da uvek budem inovativan. Tako da tu nema borbe, već samo motivacije.”

Kada se uporedi bavljenje njegovim poslom u Srbiji i u inostranstvu, Vurdelja kaže da sve ima svoje prednosti i mane. On kaže da u Srbiji vreme sporije prolazi, „možete da ’izblejite’ i malo predahnete”, a takođe je karakterističan i manjak motivacije, kao i to da se ponekad profesionalizam ismeva.

„Taj brzi tempo, npr. u Njujorku i Londonu, gura vas, motiviše, ali i melje. Morate imati jasan cilj. Takođe su veće mogućnosti i visine honorara. Agencije za talente obavljaju dosta posla za vas, ali i dobro naplaćuju. Ono što je isto jeste da je dobra preporuka i tamo i ovde vrlo važna.”

Rastuća populacija „Instagram edukatora” ili „beauty community”, kako je on naziva, veoma je korisna kada je recenzija proizvoda u pitanju, smatra Vurdelja.

„Ono što mogu da kažem, a to govorim i u svojim predavanjima, jeste da nije teško savladati tehniku šminkanja. Mnoge stvari su stvar logike i repeticije, ali ono što je bitno jeste ličan pristup osobi koju šminkate. Važno je da osobu vidite, čujete, pa i osetite. Šminkanje smatram vrlo intimnim i to je ono što mi učimo naše đake ‒ da budu i ljudi i profesionalci, a ne samo da savladavaju tehniku. Većina ’jutjubera’ ponavlja jedan stil šminkanja prilagođen njihovom licu, te je ta tehnika neprimenljiva za nekog sa drugačijim crtama i karakteristikama”, kaže Vurdelja.

Upitali smo ga da li se bolje živelo od ovog posla u vreme kada je počinjao ili je bolje sada. Rekao je da 1996. godine nije bilo mnogo šminkera. „Imao sam manje iskustva i možda ni sâm nisam imao konkretan cilj, te sam prihvatao skoro sve poslove i taj potez se pokazao kao dobar zbog iskustva. Nakon otvaranja škole, 2006. godine, mogućnosti za moje profesionalno razvijanje su porasle”, kaže on i dodaje da je ovo beskrajno inspirativna profesija, kojom se možete baviti na različite načine.

Za profesionalca smatra osobu koja daje maksimum bez obzira na to ko ju je angažovao. „Profesionalac poštuje i svoje i tuđe vreme i granice. Profesionalac, takođe, mora da nađe to mesto u srcu za svoje klijente, a opet, sa druge strane, ne sme da shvati suviše lično ukoliko se klijent predomisli ili angažuje nekog drugog. Profesionalac mora da vidi, čuje i oseti svog klijenta. Amateri su, logično, sve suprotno od ovoga.”

Za nekog ko poželi da se bavi njegovim poslom, Vurdelja smatra da su ulaganja za to pre svega u edukaciju u našoj zemlji, ali i u inostranstvu. „Načini na koje možete da se edukujete su raznorazni i mogu biti internacionalne škole, kursevi, seminari . A cene se kreću od 100 evra na „Look and Learn“ seminaru, do desetina hiljada godišne ukoliko se odlučite za neku od internacionalnih škola. I to je samo početak. Šminka i sav neophodan pribor u koji spade i rasveta, kamera…. su druga priča. Uvek naglašavam da je to rupa bez dna, te i sam trošim velike količine novca na istu. Morate ići u korak sa novim trendovima i morate imati iskustva sa novim proizvodima i sve to uračunati u svoju cenu. Jedino cena sa pokrićem je prava cena“, zaključuje Vurdelja.


Šta je budućnost?

Budućnost i to ne tako daleka su „beauty“ aplikacije. Sećate se scene iz filma „Peti element“ kada Mila Jovović menja „make up“ pomoću Chanel spravice ,samo je prislonivši na lice? E, pa tako nekako… Šalu na stranu, veliki trend koji nam dolazi iz Azije, jeste kombinovanje šminke, specijalnih efekata (poput face lift samolepljivih traka) i „beauty“ aplikacija. Sve to postaje standard za kojim je Holivud poludeo. Kompanije koje kreiraju te aplikacije sarađuju sa poznatim šminkerima i taj digitalni univerzum je ono što je budućnost moje profesije, kao i mnogih drugih umetnosti, kaže Vurdelja.

Izvor: BIZLife magazin