Biznis raste, a zaposleni idu na odmor kad i koliko žele

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

U mnogim američkim kompanijama zaposleni se ustručavaju da koriste godišnji odmor, jer im se to ne čini kao odlika dobrog radnika, ali to nije slučaj u najvećoj striming kompaniji na svetu.

Broj kompanija koje svojim zaposlenima omogućuju nelimitiran broj dana godišnjeg u SAD neprestano raste. Majk Džons, koji radi u kadrovskoj službi Netflixa, smatra da je upravo to razlog zbog kog toliko voli da radi za tu kompaniju, iako ne koristi godišnjeg koliko bi trebalo.

Veb stranica za karijerne savete Glasdor sprovela je istraživanje i otkrila da prosečan američki radnik od plaćenog godišnjeg odmora iskoristi tek 54 odsto dana, a kao glavni razlog navode bojazan da će previše zaostati na poslu ako toliko dugo izostanu sa radnog mesta.

“Svi poznajemo ljude kojima odmor navodno nikad nije potreban. Najveći problem je ako to rade šefovi, jer onda svi ispod njih smatraju da ni oni ne smeju da koriste godišnji”, rekla je specijalista za zapošljavanje Netflixa Krisi Raning.

Netflix ima politiku nelimitiranih godišnjih odmora od 2004. godine, a niko ne prati ni kada dolaze i odlaze na posao. Ali, to ne znači da ne rade, neprestano moraju da obaveštavaju svoje nadređene o rezultatima poslova na kojima rade.

Na veb stranici kompanije stoji da “ne kroje svojim zaposlenima raspored rada i godišnjih odmora, kako bi oni sami mogli da odlučuju šta je bitno za njih i da prepoznaju kad im je potreban odmor”.

“Verujemo u pametniji rad, a ne duži”, smatraju u Netflixu.

A da im takav pristup funkcioniše, pokazuju najnoviji poslovni rezultati, prema kojima su im prihodi porasli za 34 posto, a broj pretplatnika za sedam miliona.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay