Ljudi sve zainteresovaniji za uređaje sa veštačkom inteligencijom
Deset posto potrošača u svetu već poseduje uređaje s veštačkom inteligencijom, kao što su roboti i automatizovani lični asistenti, a 32 posto njih planira da kupi takav uređaj, pokazuje globalno istraživanje PwC.
Uvidi u navike potrošača širom sveta u kom su ocenjene kupovne navike, ponašanje i očekivanja 22.000 potrošača u 27 zemalja.
Za takve uređaje najviše interesovanja pokazuju potrošači privreda u nastajanju, uključujući Kinu, Vijetnam, Indoneziju i Tajland. Potražnja u razvijenim zemljama načelno je slabija.
Verovatnost da će ispitani potrošači u Brazilu i Kini planirati kupovinu uređaja s veštačkom inteligencijom dva puta je veća nego što je to slučaj s potrošačima u Americi (25 posto), Ujedinjenom Kraljevstvu (24 posto) ili Francuskoj (25 posto).
Ispitanici u Italiji i Poljskoj takođe su pokazali veliko interesovanje, gde oko 40 posto ispitanika planira kupovinu AI uređaja.
Segment stanovništva koji je na svim tržištima najspremniji usvojiti uređaje s integrisanom tehnologijom veštačke inteligencije čine muškarci u dobi između 18 i 34 godine, koji su otvoreni za saradničku potrošnju, manje skloni preduzimanju mera za smanjenje rizika na području internet sigurnosti i prevara, a ujedno i manje cenovno osvešćeni.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay