Loše vesti

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Loše vesti

    Piše: Milovan Miličković, glavni urednik BIZLife magazina

    Nedavno me je jedan stariji komšija zaustavio ispred zgrade dok sam kretao na posao i rekao: „Zdravo, komšija! Znaš, gledao sam jutros sve vesti i nisam nigde čuo šta je Đoković uradio noćas.” Rekoh mu da je sve u redu i da je Đoković pobedio. On se široko osmehnuo i rekao: „A ja mislio sigurno je izgubio čim ništa ne javljaju.”

    Kad moj sedamdesetogodišnji komšija, sa svim svojim životnim iskustvom, očekuje da se na ovim prostorima loše vesti ne javljaju u Dnevniku, šta nas onda čudi što se one važnije, veće vesti koje su u predznaku loše ne mogu videti na našim nacionalnim televizijama! Loše prognoze, loše poruke, kritike, sugestije, protesti…

    Ponekad, kada gledam jutarnje programe ili vesti upravo tog Javnog servisa, pomislim: „Pa evo, sve je u redu!” Diplomatija nikad bolja, privreda ‒ sve cveta, reporteri se javljaju sa najlepših mesta u Srbiji, govore o nekom festivalu, prikazuju slike na kojima se vide nasmejani ljudi, razigrana deca i siti građani. Svako uključenje sa ulica Beograda daje sliku da gužvi nema, da sija sunce i da je danas bilo najmanje poziva Hitnoj pomoći. Srećom, kada promenim program ili se prebacim na internet, sve se vrati u „normalno stanje”, gde se odmah vidi da baš i nije tako.

    Čini se da ta „interna komunikacija” u Srbiji savršeno radi. Hiperprodukcija lepih vesti, čak i kod ljudi kao što sam ja, na momenat odradi posao, a zamislite šta to čini kod ljudi koji su 24 časa „nakačeni” na takav program.

    Čemu takav strah od loših vesti? Svi znamo zašto i zbog koga se to radi u medijima, ali zašto se i kompanije sve više plaše toga? Šta je loše u tome da neko primeti problem u kompaniji? To je, valjda, prilika da se nešto promeni, unapredi, uradi prava stvar. Ljudi koji rade u komunikacijama uče o dobrim primerima reagovanja u kriznim situacijama, kako se negativna vest pretvori u savršenu PR akciju, gde se problem reši, a kompanija dobije poene samo zbog toga kako je reagovala.

    U filmovima koji prate život boksera često se čuje ona rečenica: „Hej, vidiš da on nije mašina, on je čovek, možeš da ga pobediš!” Kompanije čine ljudi, a ljudi greše. Važno je da se na kraju pobedi, bez obzira na to da li ste u međuvremenu primili par loših udaraca ili bili u nokdaunu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE