Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Loše vreme za tržište pametnih telefona

    Svetsko tržište pametnih telefona verovatno će zabeležiti pad i u 2019., nakon što je prošle godine prodaja pala po prvi put od kada to tržište postoji. To je  posledica slabije potražnje i drugih negativnih uticaja, pokazuje analiza tajvanske kompanije TrendForce.

    Ističu da bi proizvodnja mogla da padne i za 5% na godišnjem nivou zbog nesigurnosti i trgovinskih napetosti između SAD-a i Kine, ali i usporavanja rasta najvećih svetskih država i ekonomija, što znači da slabi i potražnja.

    TrendForce procenjuje da će ove godine najveći udeo na tržištu zagrabiti južnokorejski Samsung, 20%, a pratiće ga kineski Huawei s učešćem od 16%, a potom Apple s 13 %.

    Od tri vodeća igrača u toj industriji, jedino bi Huawei mogao da zabeleži rast proizvodnje, smatraju analitičari TrendForcea. Inače, ovaj proizvođač se poslednjih meseci našao na meti SAD i drugih zapadnih država zbog tehnologije koja navodno omogućuava špijuniranje kineskim tajnim službama,

    S druge strane, proizvodnja Samsunga mogla bi da padne za 8%, na 293 miliona uređaja, dok bi Apple mogao zabilježiti pad proizvodnje od 15 posto, na 189 milijuna uređaja.

    Ranije je još jedna analitička kompanija, Strategy Analytics, procenila da će ove godine prodaja pametnih telefona pasti, za 0,6%.

    I ta kompanija očekuje da će Samsung zadržati najveći tržišni udeo, od 20,3%, a pratiće ga Huawei, s udelom od 16,1 %, i Apple, sa 14,4%.

    I dok te dve analitičke kuće očekuju pad prodaje pametnih telefona, IDC procenjuje da će ove godine prodaja porasti za više od 2%, nakon što je, prema procenama, prošle godine pala za 3%, na 1,42 milijarde uređaja.

    Izvor: agencije, novac.hr

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE