Medijska strategija: Država IZLAZI iz medija, ali kada? - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    Medijska strategija: Država IZLAZI iz medija, ali kada?

    Država će definitivno morati da napusti sve medije, pa tako i Politiku AD i agenciju Tanjug, jedan je od zaključaka medijske strategije koju je vlada usvojila pre pet dana.

    U novoj strategiji je doslovce navedeno da će država “bez odlaganja podneti registracionu prijavu za brisanje JP Novinska agencija Tanjug iz registra privrednih društava”.

    Ipak, to ne znači da će ova agencija prestati da postoji, već će preći u ruke privatnika, čime će Srbija izgubiti jedinu nacionalnu agenciju za emitovanje vesti.

    Kada je u pitanju Politika AD, neophodno je “sačiniti i sprovesti plan potpunog izlaska države” iz vlasništva u ovom privrednom društvu. Inače, Politika AD izdaje “Politikin Zabavnik”, “Ilustrovanu Politiku” i “Bazar”.

    U strategiji je navedeno da je država bila posvećena tome da poštuje opredeljenje da ne bude vlasnik medija, ali da se “zbog značaja medija koji nisu privatizovani (Politika, Tanjug itd.), može reći da je u formalnom smislu cilj samo delimično ispunjen, dok u suštinskom nije ispunjen”.

    Rok za sprovođenje pomenutih mera u vezi s izlaskom države iz medija nije preciziran.

    Nova medijska strategija mogla bi da ograniči i vrednosti ugovora o sponzorstvima i donacijama koje izdavači medija potpisuju sa javnim preduzećima i drugim organima javne vlasti. Predlaže se i formiranje registra u kojem bi bili dostupni svi podaci o novcu koji je dodeljen pravnim licima, odnosno preduzetnicima koji se bave proizvodnjom medijskog sadržaja.

    Strategija predlaže da se obezbedi veća nezavisnost, transparentnost i efikasnost REM.

    Strategijom je predviđeno i jačanje lokalnih medija, a tome bi mogle doprineti propisane poreske olakšice njima namenjene. Zanimljivo je istaći da je predloženo obavezivanje javnih preduzeća da najmanje 15 odsto novca koji godišnje daju za oglašavanje usmeravaju ka lokalnim i regionalnim medijima radi jačanja njihove uloge.

    Niska primanja degradiraju profesiju

    Novinari i medijski radnici rade u teškim uslovima, često bez adekvatnog ugovora o radu, navedeno je u medijskoj strategiji. Opšti trend je smanjivanje broja zaposlenih na neodređeno vreme, dok, sa druge strane, raste angažovanje po osnovu ugovora o povremenim i privremenim poslovima, autorskim ugovorima i ugovorima o delu.

    Navedeno je da je petina novinara u statusu “frilensera” (izvan radnog odnosa), polovina radi na nesigurnim poslovima, dok stabilan radni odnos najčešće imaju radnici koji imaju između 50 i 60 godina.

    U najtežoj poziciji su, kako je navedeno, novinari u onlajn medijima, gde manje od trećine njih ima stalan radni odnos. Navedeno je da su plate novinara niske, čak i ispod republičkog proseka, isplate su često neredovne, a sve to utiče na degradaciju profesije.

    Izvor: Politika

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE