"Mi gradimo uspešnu karijeru, ali i ona gradi nas" - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    “Mi gradimo uspešnu karijeru, ali i ona gradi nas”

    „Verujem da je preduslov za uspešnu karijeru dobar odabir struke. Morate voleti to čime se bavite kako biste mogli da doprinosite na pravi način, a da istovremeno budete dovoljno motivisani i predani svakog dana,“ kaže Neda Đokić, direktor marketinga u kompaniji HEINEKEN Srbija. „Uspeh je kada se menjanjem pozicije osoba razvija, kako zbog znanja koje stiče, tako i zbog veština koje razvija. I svaka nova pozicija otvara vrata nekoj sledećoj poziciji, a mislim da ne treba razmišljati o toj novoj poziciji, već o onoj koja dolazi nakon, jer to doprinosi fokusu i motivaciji. Naravno, kako osoba napreduje, sve je veća odgovornost, za koju mora biti spremna, ali upravo stečeno znanje i iskustvo pružaju joj sigurnost i daju nivo odgovornosti sa kojim može da se nosi. Poslovno uspešnu osobu odlikuje i doslednost i predanost poslu, a verujem da najveća promena dolazi kada počneš da upravljaš ljudima. To je, ujedno, i najzahtevniji i najzahvalniji deo posla.

    Naša želja u Heinekenu jeste da nas mladi i preduzimljivi ljudi prepoznaju kao poslodavca uz kojeg mogu uspešno da se razvijaju i svojim idejama doprinose inovacijama u poslovanju. Što se mene tiče, smatraću da sam imala uspešnu karijeru jednog dana kada se osvrnem i prisetim svih ljudi sa kojima sam sarađivala, kojima sam pomogla da se razviju i dostignu svoj maksimum u karijeri, a od kojih sam i ja takođe učila“, kaže ona.

    Vi ste svoju karijeru počeli da gradite u inostranstvu. Da li mislite da je to za vas bila prednost i da li biste nekome iz Srbije savetovali da tako započne karijeru, naravno, ako je u prilici?

    Izuzetno sam srećna što sam imala priliku da svoje školovanje, ali i prvih deset godina poslovnog angažovanja, provedem u inostranstvu radeći u potpuno drugačijoj industriji nego danas, u industriji kozmetike. Još tada London je postao i biće uvek deo mene. Živeti i raditi u inostranstvu velika je prednost i pruža mnogo mogućnosti. Osoba mora postati fleksibilna, naučiti da razume i da se adaptira na različite kulture, čime širi svoje vidike. Svakako, što je veće tržište, veće su i mogućnosti za izbor industrije i vrstu posla, ali to sa sobom nosi i prepreku veće konkurencije i znači da svaka mlada osoba koja započinje karijeru mora da uloži maksimalne napore kako bi bila uspešna u takvom sistemu.

    Nakon iskustva u Londonu, želela sam da nastavim da gradim karijeru u svojoj zemlji, a industrija piva, u kojoj sada radim, donosi potpuno drugačije izazove. To je krajnje dinamična grana koja pruža brojne mogućnosti za razvoj i usavršavanje. Jako mi je drago što sam svoju karijeru nastavila da gradim u kompaniji HEINEKEN Srbija, koja neguje različitost i inkluzivnu kulturu. U ovakvom okruženju svi zaposleni, bez obzira na međusobne razlike, pol, godine, način razmišljanja, nacionalnost ili sistem vrednosti, imaju jednake mogućnosti da na svojstven način daju doprinos, da uče i da se razvijaju.

    Morate voleti to čime se bavite kako biste mogli da doprinosite na pravi način, a da istovremeno budete dovoljno motivisani i predani svakog dana

    Kako se u vašem poslu postižu ciljevi i premašuju očekivani rezultati?

    Po mom mišljenju preduslov je dobro poznavanje potrošača i tržišta. Ono što pravi razliku da nešto bude odlično urađeno, a ne samo dobro, je način na koji radimo svoj posao, ljubav prema onome što radimo i postojanje želje da ostvarimo najbolji rezultat. Na taj način kreirano kvalitetno nasleđe u poslu kojim se bavimo. Kada postoji želja za najboljim učinkom, ona će inicirati i brzinu, posvećenost, dobre ideje kao i hrabrost da se te ideje sprovedu. Neophodno je da postoji i dobar, motivisan i inspirisan tim koji deli istu želju i vrednosti. Kada se ukombinuju svi ovi činioci, uspeh je zagarantovan.

    Da li menadžeri u kompanijama treba da budu i pravi ambasadori svojih kompanija? Da li poslovni ljudi u kompanijama treba da predstavljaju svoj brend, kao što to čine marketinška odeljenja u njihovim kompanijama?

    Menadžeri moraju biti potpuno upoznati sa proizvodima i uslugama svoje kompanije. Ako zaposleni veruju u to što rade, sa ponosom podržavaju brendove i kompanijske vrednosti i osećaju odgovornost u poslu, oni su onda pravi ambasadori svojih kompanija.

    _______________________________________________________

    Koji je bio vaš prvi posao?

    Prvi posao sam dobila tokom poslednje godine studija, a to je bila pozicija Management trainee, u kompaniji „Unilever” u Londonu. Moja glavna zaduženja su bila prilično jednostavna i vrlo raznovrsna, što mi je dalo uvid u više sektora kompanije, na čemu sam zahvalna. Bila sam jako inspirisana slušajući starije i iskusnije kolege na sastancima, upijajući njihovo znanje.

    _______________________________________________________

    HEINEKEN je kompanija koja je svetski brend i koja postavlja standarde kada je marketing u pitanju. Koliko je to velika odgovornost?

     HEINEKEN je najrasprostranjeniji proizvođač piva na svetu i ima vodeću ulogu u razvoju i marketingu premijum pivskih brendova i cidera. Zato je raditi na globalnim brendovima, kao što su Heineken i Amstel, velika čast, ali i ogromna odgovornost. Postoje vrlo jasna pravila kako se predstavlja određeni brend, ujedno potrebno je poruke prilagoditi i lokalnom tržištu i balansirati odnos u porfoliju brendova kako bi se maksimizirao njihov tržišni uticaj i pojačala njihova efikasnost.

    Pored toga, graditi i održati snažan lokalni brend, kao što je naše Zaječarsko, koji ima dugu tradiciju i istoriju, zahteva posebnu strategiju, u kojoj je neophodno imati u vidu senzibilitet i potrebe potrošača. Brend grade i svi ljudi koji čine kompaniju a dele iste vrednosti s njom. Moj tim je sačinjen od mladih, vrednih i ambicioznih ljudi, koji vole izazove i željni su znanja. Samim tim, njihova motivisanost je jako velika, s obzirom na to da rade na jednom velikom svetskom brendu, kakav je Heineken, kao i na Zaječarskom, koji je jedan od najomiljenijih domaćih pivskih brendova.

     Šta biste izdvojili kao svoj najveći uspeh otkako ste u kompaniji HEINEKEN Srbija?

    Kompaniji HEINEKEN Srbija pridružila sam se pre nešto više od osam meseci, a skoro jednu trećinu tog perioda proveli smo radeći u karantinu. Uprkos izazovnim vremenima, najviše sam ponosna na to što smo svi radili kao jedan veliki tim, koji je u krajnje atipičnim uslovima bio motivisan stopostotno, razmišljao agilno i zajedno donosio odluke na dnevnom nivou kako bi omogućio da poslovanje funkcioniše nesmetano.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Komentari

    • Aaa

      Apsolutno se ne slažem, čestim menjanjem pozicije, zaposleni će svaki posao obavljati polovično i biće nesiguran, jer je potrebno vreme da bi neko savladao odredjenu oblast, a ogromno odricanje i trud da bi neko bio vrhunski ekspert u svojoj oblasti, takvi ljudi nam trebaju, a ne prosečni zaposleni, koji usled nedovoljnog znanja ne vole svoj posao i dugo su u grču.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE