Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mile Kekin – levičar koji voli dobar biznis

    „Hladno pivo“ je brend koji u muzičkoj industriji traje već 30 godina. Ove Zagrepčane prepoznajemo po izvođenju i tekstovima Mileta Kekina. On je čest je gost Beograda, kaže da naš glavni grad doživljava kao svoj, a ne kao „neko veliko inostranstvo“. Koncert 26. maja na Kalemegdanu bio je povod za naš razgovor. Ipak, muzika nije bila centralna tema, jer Kekin je sagovornik sa kojim može da se naširoko priča i o biznisu.     

    – Dobar biznis je biznis gde su svi zadovoljni, svi učesnici. Od proizvođača prodavci, mušterije. Iza dobrog biznisa treba da se krije dobra ideja, a onda idemo i na etiku. Onaj ko uspe da uskladi etiku i biznis, to je po meni dobar biznis.

    Da li nekome  uspeva to usklađivanje etike i biznisa?

    Evo, primer DM-a koji u Hrvatskoj ima dobar imidž jer svoje radnike dobro plaća, a osim toga prodaje  po pristojnim cenama. Mušterije su zadovoljne, radnici su zadovoljni. Pročitao sam i da je Lidl podigao plate radnicima, a prodaje i puno robe domaćih proizvođača. To su neki pozitivni primeri.

    Koja je tvoja prva asocijacija kada se pomene reč biznis?

    Lova! Biznis je jednako lova, profit, ideja. Kada čujem biznis ja imam više pozitivne konotacije nego negativne. To je možda čudno za čoveka koji sebe doživljava levičarem. Ipak, skandinavske zemlje pokazuju da  je moguće pomiriti dobar biznis sa socijalnom državom. Ne vidim da je to u konfliktu.

    Koji biznis bi preporučio nekome ko sada namerava da se otisne u te vode, koji unosan i profitabilan posao?

    Nemam dara za biznis, dobro je da sam to na vreme shvatio inače bih bankrotirao. Ja sam autor pesama, izvođač, član benda, Za biznis treba puno trezvenije razmišljanje. Ne treba se zanositi svojim idejama, ja bih se odmah zaneo u nastradao u prvom sudaru sa stvarnim svetom. Možda bih predložio neke standarne biznis modele – kafiće, rentiranje soba… Najbezbolnije je napraviti posao od svoje ljubavi, od onoga što voliš.  Bitno je da otkriju svoju strast, da ne svaštare i uspeh će doći ako se fokusiraš i ako se ne bojiš matematike u školi. 

    Ima li, barem malo biznisa u tome čime se ti baviš, u muzici i javnim nastupima? 

    Ima, normalno da ima. Mi smo bend koji traje već 30 godina i biznis strana mora da postoji. Mora da postoji dobro posložena matematika u celoj  priči. Moraju svi da budu zadovoljni da  bi bend opstao i menadžeri, svirači tonci i tehničari.

    Kako ti izgleda poslovno okruženje i klima u Hrvatskoj?

    U Hrvatskoj je i dalje jako izražena sprega između politike i biznisa. Ljudi koji su imali neke dobre proizvode i ideje su stradali zato što im Agrokor nije plaćao.  U Hrvatskoj vlada „klijentilistički kapitalizam“ gde su nekima opraštani poreski dugovi, a drugima zatvarane firme. Mislim da bi zakon trebalo da bude iznad privatnih poznanstava. Trebalo bi da se napravi takav sistem da isplivaju oni koji dobro rade, a ne oni koji imaju političke veze.

    Često si u Beogradu, često i nastupaš, pa kako ga doživljavaš?

    Beograd je meni grad koji smatram svojim, gde me ljudi razumeju, gde ne moram prevoditi na strani jezik da bih naručio piće. Imam puno prijatelja, znam preterano zaglaviti. Teško mi je da ga sada smatram nekim velikim inostranstvom.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE