Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ministar apeluje na privatni sektor: Unesite elemente morala u posao

    Srbija je poznata po tome što nema sredstava ni za osnovne socijalne potrebe, pa nam se kultura često čini kao luksuz. Hronični nedostatak novca uzrok je i hroničnog nedostatka kvalitetnog sadržaja. Ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević  za BIZLife kaže da rešenje vidi u podršci koju bi kulturi trebalo da pruži privatni sektor. Zauzvrat privatnici sa osećajem za kulturu mogu da očekuju poreske olakšice.

    „Smatramo da treba ići ka tome da se predvide poreske olakšice za ulaganje u oblast kulture, po različitim osnovama i mislim da ćemo naići na razumevanje Ministarstva finansija i narodnih poslanika, da će taj deo kulturne strategije biti prihvaćen. U većem delu sveta države više nisu te koje mogu da kompletno finansiraju sve kulturne potrebe, to se mora raditi na različite načine. Privatni sektor, korporativni i bankarski sektor, ako ima neku finansijsku, moralnu ili etičku satisfakciju, sigurno će da pomogne – praksa to pokazuje. Mi smo u obavezi da ohrabrujemo procese da privatni novac nađe put do kulturnog sadržaja“, kazao je ministar.

    Dodaje i da  kultura ne sme da bude, niti je ikada bila, samo novac, ali sa druge strane, bez novca nema egzistencije umetnika i nema stvaranja kulturnog ambijenta.

    “Kultura, ipak, mora da se usmeri ka tržištu- kako materijalnom, tako i nematerijalnom. Novac nije ono što čini kulturu, niti je kultura posledica novca. Ipak, dobro materijlano stanje i društva i pojedinca utiče na konzumiranje i stvaranje kvalitetnih kulturnih sadržaja“, ocenjuje ministar.

    Ministarstvo na čijem je čelu Vukosavljević ne bavi se samo kulturom nego i medijima, pa se ministar osvrnuo i na onaj manje kulturan (često nekulturan) deo medijskog prostora- rijlaiti programe.

    „Lično se ne slažem sa ocenom da ljudi vole da gledaju takve stvari. Prosečan čovek, ili žena, će gledati ono što im se ponudi. Ako im se ponudi cunami trivijalnosti i prostakluka to je ponuda koju će ljudi da gledaju. Postoji opasnost da se dugim trajanjem formira i izvesna vrsta ukusa. Ipak, ja nisam obeshrabren u pogledu kapaciteta i ukusa većine ljudi. Ovom Ministarstvu ostaje da snažno obeshrabruje prostačke i banalne sadržaje, pogotovo u elektronskim medijuima sa nacionalnom frekvencijom. Onog trenutka kada i ako Ministarstvo bude dobilo neke efikasnije alate za borbu protiv toga,  ti alati će biti brzo i efikasno iskorišćeni. Mi nastavljamo da ohrabrojemo one koji su za to nadležni, regulatorna tela i ostale da se u skladu sa zakonom pozabave tim pitanjem.  Reč je o trci za novcem i to nije dobro za kulturu ove zemlje. Na državi je, ali i na privatnom sektoru je da malo pokuša da unese elemente morala u svoj posao i da trka za novcem ne bude jedini, osnovni i glavni icilj koji poništava sve druge„, zaključio je ministar.

    Izvor: BIZLife

    Foto: YouTube screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE