Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mogu li profesori da znaju više o Snepčetu od svojih studenata?

    Ovo je tekst Anke Mihajlov Prokopović, koji je ocenjen kao najbolji na kursu pod nazivom Web Content Creator

    Koliko često bi profesori fakulteta trebalo da se apdejtuju, odnosno da  budu potpuno spremni da odgovore na izazove novog digitalnog doba u visokom obrazovanju? Ako pitate studente oni će reći da bi osavremenjavanje znanja i metoda nastave trebalo da bude bolje i brže. Nauka i transfer naučnog znanja traže izvesno vreme za verifikaciju rezultata, reći će profesori, i možda dodati  da nije moguće dobiti baš sve i odmah na studijama.

    Ali, ako bi otvorili sajt jednog od fakulteta Univerziteta u Nišu, sajt Filozofskog fakulteta  filfak.ni.ac.rs,  tamo bi pronašli predmete kao što su: Novi mediji, Savremeno novinarstvo  i Javna sfera u digitalnom dobu. I to ne bi bilo sve – predmeti se apdejtuju. Filozofski fakultet u Nišu planira da  uvođenjem novih predmeta i master programa pruži svojim studentima znanja neophodna za nove poslove i profesije u digitalnom dobu. Svet digitalnih komunikacija studenti će moći da upoznaju i savladaju kroz nove predmete kao što je predmet Digitalna fotografija u medijima na osnovnim studijama novinarstva i na novom master programu Digitalna humanistika.

    ,,Osim što je predmet Digitalna fotografija u medijima studentima zanimljiv za učenje, stečena znanja i veštine im otvaraju i velike mogućnosti za rad. Studenti bi trebalo da budu u stanju da korišćenjem digitalne tehnologije i onlajn platformi fotografijama ispričaju novinarsku priču, da budu kreativni i praktično osposobljeni da, kada prepoznaju značajnu temu, kreiraju, obrade i plasiraju digitalnu fotografiju ili galeriju fotografija putem interneta, na portal Studentskog dnevnog lista studnel.com, u neki od medija sa kojima Filozofski fakultet ima ugovor o poslovnoj saradnji ili  na neki od veb servisa za postavljanje fotografija flicker.com, www.istockphoto.com ili www.gettyimages.com“  kaže Marija Vujović, docentkinja na ovom fakultetu.

    Svet digitalnih medija nije stran niškim studentima. Oni svoje prve rubrike objavljuju na portalu Studentski dnevni list studnel.com, koji uređuju studenti. Ovaj studentski onlajn medij pokrenut je 2011. godine na inicijativu studenata Filozofskog fakulteta, a uz pomoć njihovih profesora i asistenata.  Neki od njih postaju saradnici onlajn medija Južne vesti  juznevesti.com, poznatog po zalaganju za profesionalne standarde. Digitalni medijski svet u Nišu nedavno je dobio i digitalni Radio Protok, internet radio koji se bavi modernim tehnologijama, a čiji su pokretači sami izrazili želju da sarađuju sa Departmanom za komunikologiju i novinarstvo Filozofskog fakulteta u Nišu.

    Zanimljiv je i način na koji je svoju karijeru počela studentkinja master studija komunikologije na ovom fakultetu  i menadžerka društvenih mreža Katarina Stanković: ,,Ja nemam poslodavca, radim preko frilens sajta. U pitanju je platforma Upwork. To je najveća frilens platforma sa sedištem u Kaliforniji. Napravite profil, upišete svoje ime i ostalo, i tu vas nalaze klijenti. Sada odbijaju nove profile, ali kad sam ja krenula pre dve godine nije bilo tako. Meni je tad posao jako bio potreban. I ništa, samo jedne večeri kad sam došla kući sa predavanja sačekao me poziv za intervju. Eto, tako sam ja počela da radim kao menadžer društvenih mreža, community menadžer. Radim i danas za te klijente, to su momci iz Zagreba, išla sam kod njih, išla sam sa njima i u Sloveniju. Radim i za druge klijente, sve što je u vezi sa sadržajem i content marketingom. Možete da radite bilo gde, ne morate da budete u istom gradu gde i klijenti, niti u istoj zemlji. Ne radim SEO (search engine optimization), kako da budete prvi na Googlu, to još nisam savladala, ali planiram da završim kurs. Za sve što mi je bilo potrebno u vezi sa ovim poslom postoje kursevi. Tako i sad kad me nešto zanima ja tražim kurs. Na fakultetu to nisam mogla da naučim. Planiram da se i dalje i temeljnije bavim digitalnim marketingom. O tom potom’’.

    Ipak, budućnost akademskog obrazovanja može da bude drugačija, kada se ova Katarinina izjava shvati kao upozorenje i izazov profesorima. Tako bi i oni mogli da razumeju nove digitalne prostore i aplikacije poput Snepčeta kojima se služe mladi, pripadnici generacije digitalnih domorodaca. Profesori niškog Filozofskog fakulteta se, rukovođeni ovim izazovom, pripremaju da u okviru novih predmeta i čitavog master programa pruže studentima najnovija saznanja o svetu koji se ubrzano menja. Kao posledica tog truda kreirani su silabusi desetak predmeta koji se bave svetom digitalne humanistike za ovaj master program.

    Izvor: BIZLife

    Foto: YouTube screenshot

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE