Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    N1: VW još nije odlučio, Srbija i dalje u igri

    Uprkos pisanju nemačke agencije koja Srbiju uopšte ne pominje, već tvrdi da je trenutno dilema „ili Bugarska ili Turska“, u Folksvagenu za N1 kažu da su sve opcije još otvorene.

    Iako je nemačka agencija DPA pre nekoliko dana objavila da je Folksvagen suzio izbor na Bugarsku i Tursku kao lokacije za novu fabriku, u nemačkoj kompaniji kažu da odluke i dalje nema.

    „Hvala Vam na interesovanju za novu fabriku. Još uvek smo u fazi definisanja neophodnih zahteva i istraživanja potencijalnih lokacija u istočno – evropskim zemljama. Odluka još uvek nije doneta. Molim Vas, imajte na umu da iz konkurentskih razloga ne možemo deliti interne planove i strategije. Hvala Vam mnogo na razumevanju“, navodi se u odgovoru iz nemačke kompanije.

    A koliko je Srbija konkurentna u odnosu na, na primer, Bugarsku, koja je članica Evropske unije, za N1 objašnjava ekonomski analitičar Bogdan Petrović.

    Mana Srbije je granica i procedure na istoj, dok je prednost blizina i infrastruktura koja nije ništa lošija nego kod suseda. Što se tiče subvencija, Petrović ih očekuje od obe zemlje, ali po pravilima EU koja se tiču državne pomoći.

    „I Bugari će dati pare, i mi ćemo dati pare, ali mislim da smo mi, obzirom na logistiku, ipak neuporedivo bliži zapadu, čak 400 km. A ne zaboravite i da Bugarska do granice sa Srbijom nema autoput“, kaže Petrović.

    Šta će nemački gigant odlučiti je pitanje za milion dolara, smatra novinar Dojče Velea Nemanja Rujević.

    U svakom slučaju, na delu su trenutno isključivo nagađanja – mada Rujević očekuje da će Upravni odbor Folksvagena odluku saopštiti tokom maja. Do tada, u igri za posao decenije ili mandata su svi.

    Izvor: N1

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE