Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najpopularnija TED govornica: Šta bi trebalo da se zapitate pre svakog govora

    Saveti za što bolju pripremu prezentacije vrlo su raznoliki – Pazite na govor tela, zauzmite položaj moći, dišite duboko, zamislite publiku u donjem vešu. Svakako, ovi saveti mogu da pomognu da se prevaziđe strah i trema. Ali u nekom trenutku pre prezentacije, ključno je zastati, malo se izmaći i zapitati se zašto uopšte držite govor.

    To misli Brene Braun (Brene Brown), istraživačica čiji su govori za TED o ranjivosti i sramoti jedni od najpopularnijih. Braunova je za Business Insider rekla da je svaki uspešan govornik, bilo na TED pozornici ili bilo gde drugde, motivisan osećajem „radoznalosti“ kako njegova (ili njena) ideja može da pomogne drugima.

    Zato, pre nego što zakoračite na binu, zapitajte se: „Da li će ovaj govor biti od koristi drugima – ili samo meni? Jer ako govor ne stvara nikakv uticaj na druge , to je puko samoljublje,“ objašnjava ona.
    Braunova objašnjava zašto odbija 90% od ukupnog broja zahteva koje dobija da održi govor: „Ako se ne osećam velikodušno i ako to mesto i ja nemamo ništa zajedničko, onda ne želim da idem. To nije dobro za mene, nije dobro ni za publiku.

    Kris Anderson (Chris Anderson), koji je skoro izdao knjigu pod nazivom: „TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking,“ naveo je ogromnu razliku između nekog ko pokušava da predstavi sebe ili svoj proizvod, i nekoga ko nastoji da inspiriše publiku. Kada publika uoči taj ego, onda shvata o čemu se radi i pomisli „Sve se oko njih vrti, govornik samo želi da kupim njegovu knjigu ili da podržim njegovu kompaniju,“ objašnjava Anderson.

    Najbolji način da razmišljate o govoru, savetuje, jeste da „nešto poklonite“ publici. Fokusirajte se na njih i njihove potrebe, i na kraju ćete održati ubedljiviju, razigraniju prezentaciju.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE