Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najveća prehrambena kompanija upozorava: Stiže novi SKOK CENA

    Najveća svetska kompanija za proizvodnju hrane i pića objavila je da će biti primorana na još veća poskupljenja zbog rasta troškova robe i transporta.

    Kompanija Nestle, koja prodaje sve, od sladoleda do kafe i žitarica, saopštila je u četvrtak da će na veće troškove proizvodnje odgovoriti povećanjem cena u drugoj polovini godine.

    „Inflacija je praktično odsutna već dugi niz godina, a zatim se pojavila veoma oštro i to nas je direktno pogodilo“, rekao je izvršni direktor Mark Šnajder na konferenciji za medije.

    Šnajder je rekao da veruje da je inflacija privremena. Međutim, vlasnik brendova, uključujući Nescafe, Gerber i Cheerios, rekao je da bi trebalo povećati cene za otprilike 2% kako bi se nadoknadilo povećanje troškova za 4%.

    Nestle je već povećao cene za 1,3% u prvoj polovini 2021.

    Kompanija se može zaštititi od nekih povećanja troškova, poput rasta cena kafe, ali ne može da izbegne poskupljenje poput transporta, koji vrši pritisak na marže kompanije, rekao je Šnajder.

    Nestle je saopštio da ove godine očekuje profitnu maržu od 17,5%. Uprkos tome, kompanija je podigla izglede za rast prodaje za 2021. na između 5% i 6%.

    Kompanije od General Electric-a do Anheuser-Busch InBev-a i Unilevera upozorile su poslednjih nedelja na porast troškova proizvodnje dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije koronavirusa.

    Potražnja za nekim proizvodima naglo je porasla jer se ljudi vraćaju putovanjima i u kancelarije, a globalni lanci snabdevanja i dalje su prenapregnuti.

    Neke kompanije su u mogućnosti da se zaštite od rasta cena, na primer kupovinom robnih fjučersa, ili izaberu da apsorbuju veće troškove. Ali drugi prenose povećanje troškova na potrošače, što dovodi do viših cena u supermarketima, restoranima i trgovcima robom.

    Nestleov konkurent Unilever rekao je prošle nedelje da povećava cene na više tržišta i kategorija proizvoda kao odgovor na veće troškove proizvodnje. Vlasnik brendova, uključujući Ben & Jerry’s, naveo je primer cena sojinog ulja, koje su u prošlom kvartalu porasle za 20%, a sada su porasle za 80% u odnosu na prethodnu godinu. Cene palminog ulja su 70% više od njihovog dugoročnog proseka.

    „Inflacija utiče na nas u čitavom spektru ulaznih troškova u materijalima, ambalaži i posebno u troškovima transporta i distribucije“, rekao je 22. jula glavni finansijski direktor Unilevera Grim Pitketli.

    Veliko je pitanje jesu li nestašice i poskupljenja privremeni nusproizvodi pandemije ili se globalna ekonomija menja na načine koji bi mogli trajno da povećaju troškove poslovanja i uvedu novu eru inflacije koja bi mogla da utiče na potrošačku moć.

    Mnogi ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi kako bi inflaciju stavile pod kontrolu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE