Naučnici su proučavali debate na internetu: Evo kako da promenite nečije mišljenje

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Naučnici su proučavali debate na internetu: Evo kako da promenite nečije mišljenje

    Svakodnevno se nalazimo u pregovorima – nagovaramo decu da se obuku iako ne žele, klijenta da kupi naš proizvod iako se premišlja, ubeđujemo čitaoce da pročitaju baš ono što mi imamo da kažemo… Koje argumente treba da koristimo da bismo promenili nečije mišljenje?

    Naučnici sa Univerziteta Kornel (Cornell) posmatrali su aktivnosti članova različitih foruma i pratili komentare u debatama. Uspešni argumenti imaju zajedničke karakteristike, piše sajt Business Insider:

    • Pre svega – poštujte onog ko ima drugačije mišljenje od vas. Nemojte ga omalovažavati, niti potcenjivati.
    • Budite spremni da vidite stvari iz perspektive vašeg „protivnika“. Ne morate da se slažete sa njim/njom da biste videli stvari sa njegovog/njenog stanovišta. Možda se osećaju ugroženo, uplašeno ili iznervirano. Možda znaju nešto što vi ne znate. Bilo kako bilo, ako pokazujete empatiju samo ćete pridobiti simpatije, i postavićete dobru osnovu za dalju komunikaciju.
    • Ubedljivi argumenti ojačani su konkretnim primerima. Istraživači su zapazili da se fraze poput „na primer“, „setimo se tog i tog događaja“, „uzmimo kao poređenje“, i slično, češće pojavljuju u ubedljivim argumentima.
    • Interesantno, „hedžing“ je takođe karakterističan kada želite da ubedite nekog u nešto. Hedžing je poslovno-finansijska strategija izbegavanja ili umanjenja rizika tj.gubitka (kod jedne operacije, da bi se preduzela druga situacija). Na primer, neko može da kaže „To bi mogao da bude slučaj“. Istraživači su primetili da kada izražavamo određenu dozu sumnje, neizvesnosti, to može da omekša ton druge strane…
    • Trebalo bi da odbacite emocije: Studije su pokazale da su ubedljivi argumenti najčešće mirno izrečeni.  [preporucene_vesti ids=”248693″]

    Ipak, čak i da primenite sve ove strategije, ne postoji garancija da ćete ubediti svog prijatelja ili kolegu, da promeni mišljenje. Ne zaboravite da su ljudi na internetu manje skloni da promene mišljenje, što ne mora da bude slučaj za vašeg prijatelja.

    Ako ništa od ovoga ne deluje, uvek možete da – tehnika za koju naučnici kažu da je posebno efektivna kada se druga strana ne slaže sa vama.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE