Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ne slušajmo tuđa iskustva!

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Koliko nam se puta dogodilo da poslušamo tuđe iskustvo i shvatimo da nije bilo opravdano? Koliko nam se puta dogodilo da drugi manipulišu sa nama iskustvima drugih ljudi? Na primer, iznajmljujemo stan i pitamo stanodavca da li komšija koji živi iznad  pravi buku, a on nam odgovori da se prethodni stanar nije žalio i da nije imao problema. Ako se ispostavi da komšija iznad pravi buku, stanodavac će se pravdati iskustvom prethodnog stanara. Ili, na primer, izjava poput: Do sada se niko nije žalio!  To su klasične manipulicije iskustvima drugih ljudi i na takve izjave možemo jednostavno odgovoriti da iskustva drugih ljudi ne mogu biti reper za donošenje naših odluka niti mogu biti standard za naše ponašanje. Zašto? Zato što postoje pravila, ali postoje izuzeci! I zato što tuđe iskustvo ne možemo prihvatiti kao argument! I zato što nas ne zanima kako druga strana posluje sa ostalim klijentima! I zato što sva pravila nisu primenljiva u svim situacijama i okolnostima! I zato što su tuđa iskustva samo tuđa iskustva.

    Takođe, svaki odnos je priča za sebe i predstavlja individualno i subjektivno iskustvo. Tuđe iskutvo i mišljenje o nekoj osobi ne može formirati naše mišljenje i stav prema toj osobi. To može da uradi samo naše iskustvo sa tom osobom. Tokom studiranja, uglavnom sam polagala ispite kod profesora koji su važili za stroge dok je većina studenata birala blaže profesore, a imala lošije rezultate od mene, zato što sam znala da je moje iskustvo samo moje iskustvo.

    Sa druge strane,  ne trebamo se slepo osloniti ni na sva svoja iskustva. Jer, na primer, ako smo imali dobro iskutvo sa jednom osobom u prošlosti, ne znači da ćemo imati opet dobro iskustvo sa tom istom osobom u nekoj drugoj situaciji ili nekim drugim okolnostima i u budućnosti i obrnuto.

    Na kraju želim da napomenem da sve gore navedeno predstavlja samo moje dosadašnje  iskustvo, i da ga ne morate poslušati!

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE