Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Ne znam šta bih bez Instagrama“: Pitali smo preduzetnice – koliko vam znače društvene mreže?

    Neretko se zapitamo zašto nas na društvenim mrežama prate sponzorisani postovi koji su povezani sa proizvodima koje smo tog jutra guglali. Iako nam na pamet prvo padne da mora biti da je slučajnost, samo to nije. Možda nas kao kupce to malo nervira, ali onima koji iza njih stoje je važan kanal promocije i prodaje.

    Veliki brendovi se takoreći bezobrazno nameću na društvenim mrežama, međutim, izgleda da put do svojih mušterija polako pronalaze i oni manji.

    Jedinstvena prilika ako nemate budžet

    Društvene mreže pružaju jedinstvenu priliku za sve one koji nemaju dovoljno veliki budžet koji bi uložili u promociju svojih proizvoda. Jedna od najvećih društvenih mreža brzo se izdvojila kao odličan marketing kanal i svojevrsni on-lajn bazar na kome mladi preduzetnici svoje profile pretvaraju u brižljivo osmišljene tezge. Kao što pogađate, u pitanju je Instagram.

    Na ovoj mreži moguće je stvoriti usklađen, zabavan, edukativan i nametljiv sadržaj. Zapravo, stvaranje estetski prihvatljivog u bilo kom smislu je siguran put do očiju i srca ljudi, ili je bolje reći, budućih kupaca, i sve to bez previše ulaganja, a sve to omogućava Instagram.

    Primarna platforma na kojoj su mali preduzetnici razvijali svoj biznis je bio Fejsbuk, međutim on je sve manje popularan korisnicima, ali i administratorima, upravo zbog mogućnosti koje pruža i koje su bogatije na nekim drugim platformama.

    „Pre 10 godina kada sam ja krenula sa poslom sve je bilo na Fejsbuku, i tu sam najviše razvila svoj biznis, ali sam vremenom dodala i Instagram koji mi je doveo neke nove ljude, i samim tim proširio krug mušterija, kaže Biljana, kreator torbi, cegera, nesesera i drugog asesoara koje reklamira i prodaje uz pomoć Instagram profila @biljina.svastaonica koji prati nešto manje od 5.000 pratilaca. Ona važi za mikro influensera, ali naglašava da su svi pratioci njenog rada organski.

     

    View this post on Instagram

     

    A sta vi radite nedeljom? Mi stampamo cegere. #biljinasvastaonica #biljina_svastaonica #biljinicegeri #stampa #pripreme #ceger #ceker

    A post shared by Biljina svaštaonica (@biljina.svastaonica) on

    Ipak, mislim da broj pratilaca nije toliko bitan kao sama interakcija sa njima, i povratna informacija”, dodaje.

    Najlakše za početak biznisa

    Svakako, preko društvenih mreža je danas najlakše započeti biznis. Razlog? Mogućnost da dođete do velikog broja ljudi, uz pomoć alatki na društvenim mrežama, i lakoj interakciji sa mušterijama. Osim toga, društvene mreže, posebno Instagram, omogućavaju uvid u statistike i rezultate koji se postignu.

    Bojana Ilić jedna je od preduzetnica koja je svoj posao razvila na Instagramu. Bavi se osmišljavanjem i realizacijom planera za posao, za studente, školarce, kuvare. Njen Instagram nalog ima  12.300  pratilaca. Međutim, ona poseduje i sajt, na kom postoji mogućnost on-line kupovine. Ipak, sami počeci Smrcha and Bo planera bili su na Fejsbuku.

    „Do prve mušterije sam došla na Fejsbuku, i to vrlo verovatno nečijom slučajnom pretragom. Dobili smo veću publiku kada smo uradili prvo nagrađivanje u saradnji sa jednim većim profilom, a kasnije smo širili priču na Instagramu organski”, kaže Bojana.

    Koliko je Instagram važan za njen posao i koliko joj je pomogao da ga razvije govori to što ne zna šta bi radila da Instagram ili mreža slična njoj ne postoji.

    Mislim da vreme pre mreža nije bilo tako zgodno da neko bez konekcija i iskustva uspe samo zato što zna proizvod i poznaje dobro temu. To je dobro za sve nas kao društvo, činjenica da danas proizvode sve češće prave ljudi koji nešto znaju o temi. Rokovnici su izgledali svi identično prethodnih 50 godina i nisu pratili nijednu teoriju o organizaciji vremena. Tako da mislim da smo u pravo vreme nastali”.

    Ana, koja se sa svojom ekipom iz Škrapca bavi osmišljavanjem ilustracija za odeću i asesoare, ima nešto manje od 30.000 pratilaca. Za naše tržište, i oblast kojom se ona bavi, ovaj broj pratioca je, može se reći, veoma dobar.

    „Škrabac postoji pet godina i to nam je jedini izvor prihoda tako da se može živeti od toga, s tim što ne bih baš sav kredit prepisala isključivo Instagramu, kaže ona. Oni su svoj posao proširili i fizički, pa se tako njihovi produkti mogu nabaviti i u određenim radnjama u Beogradu i Novom Sadu. „Trudimo se da se pojavimo na što više bazara i da probamo da ostvarimo saradnju sa radnjama/knjižarama”.

    Međutim, činjenica je da Instagram omogućava brži dolazak do kupaca i održava vezu sa stalnim kupcima, jer je na taj način moguće najbrže i najlakše informisati se o novitetima.

    Prolazi vreme korporacija

    Na pitanje koliko je bitno za posao na Instagramu pružiti pratiocima ličnu komponentu, Bojana iz Smrcha and Bo za BIZlife portal kaže da brend budućnosti mora imati ime iza sebe.

    „Prolazi vreme velikih korporacija, danas jedan Džefri Star za jedno veče proda više šminke neko neka velika kompanija stara 50 godina za godinu dana. Kada si kao osoba iza brenda moraš jako da vodiš računa o proizvodu i kupcima i to je velika odgovornost koja ranije nije postojala jer je vlasnik udela u nekoj kompaniji vodio računa samo o novcu. Niko ga neće pitati da li je proizvod lošeg kvaliteta i da li ga prave deca u Bangladešu. Kada si kao osoba iza brenda jedina opcija je da proizvod bude dobar”.

    Parola „pusti da tvoj rad govori za tebe“ je primenjiva kada posluješ fizički, odnosno kada postoji mesto na kojem će mušterije moći da odluče da li će kupiti proizvod na osnovu kvaliteta. Međutim, kada mušterije ne mogu da opipaju proizvod u koji žele da ulože novac, potrebno je pružiti im nešto više što će ih naterati na kupovinu. Najbolje „nešto više“ je upravo lična komponenta. Na taj način postiže se iskrenost koja je u poslu veoma bitna.

    Šta još može Instargram?

    Instagram je mreža koja je osmišljena tako da, osim što ima elemenata zabave i edukacije, pruža i usluge koje omogućavaju lakše poslovanje. Jedna od njih je i biznis nalog. Ovaj profil, kao što mu i samo ime kaže, služi za plasiranje i promociju biznisa na društvenim mrežama.

    Instagram danas, sa više od milijardu aktivnih mesečnih korisnika, poseduje više od 25 miliona poslovnih profila.

    Uspešnost biznis profila na Instagramu zavisi od precizno isplaniranih i odrađenih postupaka, kao što je precizno određivanje ciljeva, izrade teme sadržaja, obim sadržaja i njegova upotreba, kao i kvalitetnih fotografija i grafičkih rešenja. Za uspešan Instagram biznis profil potrebno je koristiti i ostale funkcije pored klasičnih fotografija, kao što su video-snimci, GIF, Storie ili imati i dobru interakciju sa pratiocima i redovno odgovarati na njihove poruke i komentare.

    Može se reći da bez obzira na priče o štetnosti društvenih mreža, o njihovom lošem uticaju na mlade, evidentno je da, ako se koriste na pravi način, pružaju velike mogućnosti za mlade preduzetnike.

    Ovde se nalazi prilika za one koji žele da razviju biznis, ali nisu sigurni koliko će moći da ga prošire. U Srbiji se ove mogućnosti sve više koriste, što pokazuju i preduzetnice sa kojima smo razgovarali.

    Izvor: BIZLife/Jelena Jevtić

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE