Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Ne zovi“: KAZNE za uznemiravanje građana telefonom do 2 miliona RSD

    Svakodnevnom zivkanju trgovaca na kućne telefone staće se na put izradom podzakonskog akta u sklopu Zakona o zaštiti potrošača.

    Akt se donosi kako bi se sprečila zloupotreba korišćenja tuđih telefonskih brojeva radi prodaje raznovrsnih proizvoda, zaštitila privatnost vlasnika telefonskog priključka i ujedno sprečile prevare veštih prodavaca, na koje obično nasedaju stariji i nedovoljno upućeni građani.

    Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović kaže da akt, za koji se još ne zna pouzdano kada će ugledati svetlo dana, građanima treba da obezbedi privatnost tako što će se takvi pozivi sprečiti prijavom telefonskog broja u registar „Ne zovi“.

    Kada akt zaživi, vlasnici telefonskog priključka moraće samo da broj zaštite kod RATEL-a, Regulatornog tela za elektronske komunikacije, tako što će zahtevati da se telefonski broj ne daje kompanijama koje telefonske brojeve koriste da bi se bavile trgovanjem, piše Dnevnik.

    Osim opcije da telefon ne bude u bazi podataka dostupnih trgovcima, radi pružanja saveta i pomoći građani će moći da se obrate i Tržišnoj inspekciji i regionalnim savetovalištima za potrošače, čiji se kontakt-podaci mogu naći na zvaničnoj internet-stranici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

    „Potrošači će prigovor moći izjaviti i elektronski, putem Nacionalnog registra potrošačkih prigovora (NRPP), koji je takođe dostupan na zvaničnoj internet stranici ministarstva“, kazala je Višnja Rakić, rukovoditeljka Sektora za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacije.

    Resorno ministarstvo, inače, preko tržišnih inspektora obavlja nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača, kojim su obuhvaćene i kazne zbog „tele prodaje“, ali će stupanjem na snagu podzakonskog akta ona biti sasvim zaustavljena.

    „Zakonom je predviđena mogućnost izricanja prekršajnih naloga za trgovce koji pozivaju potrošače čiji su brojevi uneti u navedeni registar„, navela je Višnja Rakić.

    Za pravna lica predviđene su prekršajne kazne od 50.000 dinara, za odgovorno lice u preduzeću 8.000 dinara, za preduzetnika 30.000 dinara.

    Ukoliko trgovac ne postupi po prekršajnom nalogu, predviđene su znatno oštrije kazne, od 300.000 dinara do 2.000.000 za firmu, dok je za odgovorno lice u preduzeću kazna od 50.000 dinara do 150.000. Za preduzetnike je predviđena kazna u rasponu od 50.000 do 500.000 dinara.

    Izvor: Dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE