Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Negativna uverenja moraju da nestanu ako želite da uspete

    Piše: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč

    „Sve što radim zahteva veliki trud“, „Drugi su bolji od mene“, „Da bismo uspeli, moraćemo puno da se borimo“. Ovo su samo neka od ograničavajućih uverenja na koja nailazim. Ljudi ih najčešće nisu ni svesni, kao ni njihovog nesumnjivog uticaja na uspeh.

    Zašto su uverenja bitna?

    Uverenja su početna tačka svakog uspeha. Akcija je neophodna, ali i takozvani „mindset“, odnosno stanje uma. Da li bi Google doživeo toliki uspeh da nije imao jaku korporativnu kulturu utemeljenu na pravim uverenjima? Mislite li da bi Novak Đoković osvojio tolike turnire da nije verovao da može? Male su šanse. Postaviti snažna i pozitivna uverenja je imperativ za menjanje destruktivne navike, a to je navika na neuspeh.

    Zašto pozitivno razmišljanje nekada ne pomaže

    Da li ste se ikada zapitali zašto vam ne uspeva da se iz loše situacije izvučete misleći pozitivno? Zašto se kod vas ništa nije promenilo iako mnogi kažu da to pomaže? Zbog vaših uverenja. Prvo morate da promenite loša uverenja da bi pozitivno razmišljanje promenilo trenutnu situaciju, odnosno vaš pogled na nju. Problemi moraju da se rešavaju od korena, a ne od vrha, dubinskim, a ne površnim pristupom.

    Kako prepoznati loša uverenja?

    Sve ono u čemu niste zadovoljni – posao, finansije odnosi sa ljudima… odraz su vaših uverenja. Što više negativnih uverenja imate, to će vaše stanje na nekom planu biti lošije. Nedavno sam imao koučing iskustvo sa jednim prodajnim timom sa kojim sam počeo da radim jer nije donosio željene rezultate u prodaji. Ispostavilo se da je deo problema bio u eksternom lokusu kontrole, odnosno uverenju da su spoljašnji faktori odgovorni za njihove (ne)uspehe, kao što su budžet ili vreme. Kada su shvatili da su oni ti koji u najvećoj meri mogu da kontrolišu i unaprede sopstvene rezultate, a zatim prošli kroz koučing sesije, došlo je i do željenih rezultata.

    uverenja-synergy

    Kako menjati loša uverenja?

    Da biste napravili iskorak u vašim uverenjima za svako loše uverenje koje imate, morate da pronađete njegovu suprotnu, pozitivnu verziju. Morate raditi na transformaciji uverenja, a ne njihovom odbacivanju.

    Jedna klijentkinja imala je problem sa niskim samopouzdanjem. Kako bih problem rešio sistematski, a ne samo trenutno, pošao sam od njenih uverenja. Ona je već dugo mislila da su drugi bolji od nje i da je njen doprinos timu u kome se nalazi minimalan. Rekao samo joj da razmisli kako bi promenila ovo loše uverenje. Prilagodila ga je tako da može najbolje da ga prihvati: „Neki su možda bolji od mene trenutno i to je u redu. Idem svojim tempom, radim najbolje što umem i biću superiorna u onome što radim ako nastavim da učim, izvlačim pouke i ne odustajem. Takođe, radiću da poboljšavam sebe i svoje veštine, i  da se manje poredim sa drugima“. Ovako definisano uverenje osnaživalo ju je da svaki dan bude bolja i da ne misli da je lošija od drugih. U ovom slučaju jedino što je bilo loše je njeno uverenje koje, na sreću i uz dovoljan rad, može uspešno da se menja.

    U kojim oblastima života Vi želite da menjate pogrešna uverenja?

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE