Veliki projekti zahtevaju izuzetan timski rad

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Beograd će uskoro dobiti novi moderni šoping centar. Na uglu ulica Vojislava Ilića i Mis Irbijeve, kompanija MPC Properties, koja je vlasnik i TC Ušće, gradi BEO šoping centar sa 130.000m2 bruto površine i 43.000m2 prostora za iznajmljivanje. O novom šoping centru razgovaramo sa Tatjanom Ćulafić, vođom ovog projekta.

Završetak radova na BEO šoping centru planiran je za sledeću godinu. Koliko rokovi izazivaju stres? Koliko ste vi, a koliko su vaše kolege izloženi tim zahtevima? Da li se pod pritiskom bolje radi ili je situacija drugačija?

Otvaranje BEO šoping centra planirano je za proleće 2020. godine i čitav projektni tim, pa i ja, naravno, svakodnevno osećamo veliki entuzijazam, ali i odgovornost da iznesemo jedan ovako zahtevan projekat uspešno i na vreme.

Zahvaljujući bogatoj ekspertizi koju naša kompanija poseduje, poznavanju tržišta i njegovih tokova, ali i iskustvu koje imamo u vođenju ovako značajnih i kompleksnih projekata, prisutan je samo pozitivan stres, koji je neizostavan deo velikih izazova. To je onaj stres koji nas svakog dana pokreće i motiviše da održimo visok nivo kvaliteta rada i kreativnosti, kako bismo svakodnevno pronalazili rešenja za najrazličitije situacije.

Zašto ste se odlučili baš za ovu lokaciju?

Jedna od ključnih faktora uspeha u ritejlu jeste upravo lokacija. Analizirajući tržište Beograda, uvideli smo da upravo u ovom delu glavnog grada postoji velika potreba za modernom šoping destinacijom, jer je u njenoj neposrednoj blizini, na samo nekoliko minuta od BEO šoping centra, naseljeno preko 350.000 stanovnika.

Pored toga, ova lokacija se može pohvaliti i izuzetno razvijenom saobraćajnom infrastrukturom, što je čini lako dostupnom za dolazak iz različitih delova grada. Za svega nekoliko minuta do BEO šoping centra stiže se iz bilo kog dela Zvezdare, Vračara, ali i velikog dela Voždovca. Sve što se do sada nalazilo u centru grada ili na Novom Beogradu ‒ sada će se naći i na uglu ulicâ Vojislava Ilića i Mis Irbijeve.

Centar se radi po najvišim standardima, ali šta ga izdvaja od ostalih?

BEO je investicija u koju je uloženo više od 110 miliona evra. Ali BEO je, zapravo, investicija u koju je uloženo mnogo više. MPC je u ovaj projekat uložio sve svoje dugogodišnje znanje i iskustvo u razvoju modernih šoping destinacija. U njemu smo primenili svu onu uspešnu praksu koju smo stekli na razvoju i upravljaju šoping centrom „Ušće” – centrom koji je fundamentalno promenio ritejl industriju u zemlji i regionu i postao sinonim za šoping. Takođe, BEO smo unapredili svim onim karakteristikama koje su mogle da budu još bolje u „Ušću”.

Veliki akcenat je stavljen na zajednički prostor šoping centra, koji omogućava organizovanje različitih vrsta događaja za posetioce, zatim na sadržajan gastronomski segment. Enterijer je rađen u skladu sa poslednjim svetskim trendovima u ritejlu, sa više otvorenih površina, puno prirodnog svetla i zelenila, a sve kako bi se potrošačima pružio maksimalni ugođaj kupovine i opuštanja.

Velika pažnja je posvećena i zakupačkom miksu, sa preko 130 najpoznatijih internacionalnih i regionalnih brendova, među kojima imamo i brendove koji se prvi put pojavljuju na tržištu Srbije.

Da li možete da nam opišete kako izgleda biti vođa projekta za BEO šoping centar? Kolikim timom se rukovodi, kakve su odgovornosti?

Nakon uspešnog vođenja razvoja preko 35.000 kvadratnih metara komercijalnog prostora za izdavanje u okviru tri ritejl parka koja su završena u protekle četiri godine, posebno sam srećna i ponosna što imam priliku da radim na ovako važnom MPC projektu, naročito što je ovo posao koji volim, koji me profesionalno ispunjava i koji mi uvek donosi nove, sveže izazove.

Posebno mi je drago što, radeći na BEO šoping centru, radim sa timom sastavljenim od preko 150 najboljih ljudi iz uglednih domaćih i stranih kompanija, kao što je međunarodno poznata arhitektonska firma „Chapman Taylor” iz Dizeldorfa, koja je uradila moderno i funkcionalno idejno rešenje BEO, „TT Design”, koji je deo velike multikorporacije koja je odgovorna za projekat enterijera BEO šoping centra, zatim kompanija „Confluence Poroperty Management”, koja je zadužena za upravljanje objektom centra, uključujući i samo izdavanje, a čiji je stručni tim svojim bogatim iskustvom doprineo da već u ovom momentu, godinu dana pred otvaranje, imamo izdat veći deo objekta, kako velikim internacionalnim, tako i poznatim regionalnim brendovima, i već sada doprineo pozicioniranju šoping centra kao nove destinacije za taj deo grada.

Svi oni, zajedno sa mojim kolegama iz sektora za razvoj komercijalnih objekata, pravnog i finansijskog sektora, čine jedan veliki projektni tim koji je spreman da odgovori na najrazličitije izazove. Odgovornost da se objekat završi u okviru budžeta i da preko 130 zakupaca otvori svoje lokale istog dana ‒ velika je i zahteva izuzetan timski rad.

Koje osobine treba da krase dobrog vođu projekta?

To su, pre svega, lična posvećenosti i sposobnost da se svaki član tima motiviše da dâ svoj maksimum. Svi smo mi različiti i za svaku osobu treba pronaći baš ono što je motiviše. Nekad su to zahtevna tehnička dostignuća kojima neko teži, a nekada je to želja da se uči i raste sa svakim novim znanjem, a nekada potreba da se pokaže kreativnost. To je jedini način da svako ponaosob svoj posao uradi uspešno i na najbolji mogući način, te da time dovede i do uspeha celog projekta.

Pored toga, na ovako dinamičnom projektu ključno je brzo donošenje i sprovođenje odluka, ali i visprenost da se izazovi reše na najoptimalniji način.


Izvor: BIZLife magazin

Foto: BIZLife