Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Neurokuhinja: Poboljšajte ukus hrane crvenom LAMPOM!

    Svi znamo da izgled i tekstura hrane mogu poboljšati naš doživljaj, ali da li ste znali da i druga čula igraju veliku ulogu u tome koliko i na koji način možemo uživati u njoj?

    Boja, zvuk i oblik hrane je jednako važan kao i njen ukus.

    Oksfordski psiholog Čarls Spens i kuvar Jozef Jusef su svoju karijeru posvetili „nauci ukusa“. Spens je proteklih petnaest godina proveo otkrivajući koliko zapravo malo doživljavamo ukus čulima ukusa.  Miris, izgled, dodir, pa čak i zvuk diktiraju način na koji mi doživljavamo ukuse. On kaže da, iako smo često toga nesvesni, kada je u pitanju opažanje ukusa dolazi do sintezije – naša čula se prepliću tako da mozak kombinuje oblike, teksture, boje pa čak i zvuke sa određenim ukusima.

    Uzmite za primer jedno savršeno ubranu jagodu: crvenu, srcoliku i jednako prošaranu sićušnim semenkama. Crvena boja i okrugao oblik su psihološki znaci za slatkoću. Miris priziva sećanja koja povezujemo sa voćem – letnji piknici ili izležavanje na plaži – i pozitivna osećanja dolaze sa njima. Svežina se oseća pri prvom zalogaju: suptilno pucketanje kore jagode o tome svedoči, čak i pre nego što smo osetili njen ukus.

    cake-219595_960_720Aroma je vezana za memoriju i emocije, a sve se to aktivira u našem mozgu dok jedemo. Zbog toga su nostalgija i hrana toliko povezane: mozak je povezao aromu sa iskustvom. Ukus nečega volimo zato što imamo pozitivne asocijacije i obratno.

    Naučna otkrića o efektima boje, oblika i dodira na ukus su podstakli trend „senzornog“ začinjavanja. Želite da poboljšate slatkoću torte? Uzmite crvenu sijalicu, oblikujte je da bude oblija i pustite muziku sa visokim tonovima.

    Što se tiče posuđa, što je ono teže to skuplje hrana izgleda. A ako držite tanjir dok jedete, pre ćete se najesti.Veliki restorani koriste ove trikove da krišom povećaju privlačnost hrane, a kuvari ih obožavaju jer aktiviraju sva čula.

    Ukus zavisi i od naučenih očekivanja. Potrošite više na vino koje pijete uz obrok i hrana će biti ukusnija. To se dešava jer očekujemo da je skuplje vino bolje. Ako obojite belo vino crvenom bojom, ono će imati ukus crvenog vina.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Printscreen, Pixabay

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE