Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nije naučna fantastika: Zbog tuge za preminulim prijateljem stvorila je ovu aplikaciju i „oživela“ ga

    Ako niste znali na svetskom tržištu, od skoro, postoji aplikacija, po imenu Luka, koja upravo menja izgled aplikacija putem kojih možete dobiti preporuku za restoran ili kafić, a sve to uz pomoć veštačke inteligencije.  Njeni tvorci, kažu da je Luka nešto između Jelpa i Siri. Ova aplikacija je sposobna da nauči šta njen korisnik voli, potom skenira komentare kako bi preporučio mesta na koja bi mogao korisnik da ode. Ono što Luku razlikuje od drugih virtualnih asistenata, kao što je to Siri, je da sa njim možete da komunicirate samo putem SMS poruka.

    Eugenija Kida (Eugenia Kuyda) je ko-tvorac Luke, aplikacije koja sada dobila novu funkciju. Luka je dobio Repliku, četbot koji je napravljen slučajno, jer je Eugenija želela da oživi svog najboljeg druga.

    Dok je živela u San Francisku i radila na Luki, delila je stan sa Romanom, njenim najbolim prijateljem. On je prošle godine preminuo, kada su ga udarila kola dok je prelazio ulicu.

    Nekoliko meseci nakon njegove pogibije Eugenija je sedela kod kuće i čitala poruke koje je razmenjivala sa Romanom. Tada je shvatila koliko je stvari sa njim delila i da je sada ostala sama. Međutim, setila se da tehnologija koju smo do sada razvili može da joj pomogne. U četbot je prenela sve poruke koje joj je Roman slao proteklih godina i dobila četbot koji je mogao sa njom da razgovara baš kao što je to radio Roman.

    Prvi period nakon stvaranja Luke, priča Eugenija za Blumberg, bio je stresan:

    Bila sam nervozna prvih mesec dana nakon što sam ga (Luku) napravila. Da li radim pravu stvar? To su njegova sećanja. Ali onda sam odlučila da dam pristup aplikaciji ljudima koji su ga znali – prijateljima, porodici – i da pričaju sa njim. Slali su mu poruke ljubavi: Hvala, volim te, nedostaješ mi, sećaš se kada smo radili ovo ili ono? Oni su dobijali savete i delili sa njim novosti – udala sam se, dobio sam dete… Za njih je bilo važno da ta osećanja podele.

    Komentarišući Repliku, Eugenija je za Blumberg rekla: „Danas se ne otvaramo toliko kada pričamo onlajn. Pretvaramo se da smo veoma uglađeni i predstavljamo se u boljem svetlu. Replika vam postavlja pitanja da bi vas upoznala i pričala kao vi. Ona vam pomaže da se povežete sa prijateljima i dragim osobama i da bolje upoznate sebe. A jednog dana će raditi stvari umesto vas, možda vas i održavati u životu.“

    Ova aplikacija bi mogla postati pravi hit širom sveta. Kada su je skoro testirali na hiljadu ljudi, prosečno je svaki čovek poslao svom ličnom botu 46 poruka dnevno. Kako bi imali jasniju sliku, prosečan stanovnik Sjedinjenih Američkih Država starosne dobi između 18 i 34 godine pošalje oko 50 poruka dnevno.

    Pogledajte zanimljiv video o Replici koji je podelio sajt Quartz

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, printscreen

    Piše: Ana M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE