Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    NOVA OPCIJA: Evo šta se desi kada pokušate da stavite lažne vesti na Fejsbuk (FOTO)

    Kao što je i najavio, Fejsbuk (Facebook) je počeo da implementira novo oružje u borbi protiv lažnih vesti.

    Sve je počelo kada je pobedio Donald Tramp na izborima za predsednika SAD-a. Fejsbuk je optuživan da je filtrirao, odnosno gurao i veličao „ekosistem“ sajtova koji šire lažne vesti, a razne teorije zavere pojavile su se u vezi sa ovom platformom. Kao rezultat ovih optužbi, Fejsbuk je rešio da napravi oruđe kojim će istrebiti svoje dvorište od korova.

    Kako funkcioniše ova nova opcija? Na Dan svetog Patrika, 17. marta ove godine, pojavila se lažna vest da je na hiljade Iraca dovedeno u Ameriku, da služe kao robovi. Evo šta se desilo kada je autor sajta Quartz pokušao da podeli ovu (lažnu) vest na Fejsbuku:

    „Kada sam link sa sajta „Newport Buzz“ pod nazivom „The Irish slave trade–the slaves that time forgot“ probao da stavim na svoj profil, pojavila se velika pop-up ikonica sa upozorenjem da su ovaj članak osporili Snopes.com i Associated Press.

    fb-laznevesti-printscr

    Kada kliknete na ovo upozorenje, iskače još jedan pop-up prozor sa više informacija. Ovaj drugi pop-up prozor može da vodi do Fejsbukove zvanične stranice za pomoć, kao i do stranica Snopes i AP, a AP konkretno objašnjava zašto je informacija lažna.

    lazne-vesti1

    Ali, ako ignorišete ovaj prozor i kliknete na „post“, odnosno objavite članak, priča i dalje neće biti odmah objavljena. Pojavi se još jedan prozor, pa morate opet da kliknete na „Post Anyway“.

    lazne-vesti2
    I dalje to neće biti „regularno“ objavljen članak, već će imati upozoravajuću zastavicu pored posta.

    lazne-vesti3

    Ova nova opcija lansirana je pre nekoliko meseci, i, i dalje nije jasno koliko često se problematični tekstovi obeležavaju Fejsbukovom zastavicom.

    Ogroman je zadatak zaustaviti širenje lažnih informacija. Pitanje je kako će se Fejsbuk uopšte uhvatiti u koštac sa ovim problemom s obzirom na veliku količinu sadržaja. Sigurno je da će se u ceo proces uključiti i tehnološka rešenja, mada dosadašnji pokušaji nisu urodili plodom (mašine do sada nisu mogle da nauče kako da prepoznaju lažne vesti). Fejsbukov poslednji poduhvat ogledao se u tome da je kreirao hibridno rešenje – „čovek-mašina“, oslanjajući se na profesionalne „proveravače“ činjenica i algoritme da bi identifikovao lažnu priču.

    Ipak, Fejbuk i dalje omogućava da se „lažne vesti“ šire, uprkos insistiranju platforme da je članak osporen od strane respektabilnih ljudi i institucija. Iako ove nove metode mogu da učine da korisnici manje šeruju lažnih vesti, Fejsbuk i dalje može da bude meta napada.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Quartz Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE