Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nove TENDENCIJE u turizmu: Zašto se sve više putnika vraća TURISTIČKIM AGENCIJAMA

    Prva pomisao prilikom planiranja ovogodišnjeg odmora sigurno vam je bila da sami preko booking-a rezervišete smeštaj, a preko skyscanera kupite avio karte. Popularna opcija svakako jeste, ali u poslednjih par godina stvari su se bitno izmenile i danas nimalo nalik periodu od pre 3, 4 godine. Booking i drugi portali uvideli su svoju popularnost pa su podigli provizije, a hotelijeri istovremeno cene svog smeštaja shvatajući da veliki broj ljudi koristi ovaj vid usluge. Sa porastom tražnje pojavilo se i više diskutabilnih smeštajnih kapaciteta na destinacijama koje putnici iz našeg regiona posećuju. Primer za to je ekspanzija “stan na dan” usluga u Beogradu ili Nikana (Facebook portal koji nudi smeštaj u severnoj Grčkoj) koja uopšte nije registrovana u Srbiji I kod koje potrošači ne uživaju zaštitu.

    Ovakve tendencije ponovo su vratile putnike u turističke agencije na čijem je tržištu, takođe, došlo do promena. Naime, opstali su samo oni koji garantuju sigurnost i kvalitet.

    Tradicija turističkih agencija

    Agencije na ovim prostorima godinama u nazad su satanizovane od strane medija pre svega zbog njihovog negativnog poslovanja (primer: FlyFly i SAB travel) i lošeg iskustva putnika. No, ovakva dešavanja iznedrila su i nešto pozitivno – u turizmu su opstale one kvalitetnije agencije. Na višegodišnje negativne pojave i njihovo zaustavljanje uticala je i YUTA uz, verovali ili ne, malu pomoć države.

    Postojeće agencije sa dobrom reputacijom “vuku” tradiciju još od vremena stare Jugoslavije (Putnik, Yugotours i dr,) jer su ih “gradili” turistički radnici tog perioda, a novopridošli agenti sticali obrazovanje i iskustvo uz njih. Neki od vas se sigurno sećaju ovih velikih turističkih “giganata” koji nisu radili u eri Interneta, a opet imali zapažene brojeve putnika uz visok stepen garancija i sigurnosti. Možda niste znali, ali nekadašnji Yugotours imao je poslovnicu u Londonu kao i drugim velikim evropskim gradovima, što je svakako sjajna potvrda dobrog rada. Primer prevare putnika od strane agencije, to jest organizatora putovanja,  iz tog perioda – ne postoji!

    Kako pronaći dobrog turističkog agenta i agenciju?

    Pre svega postavite sebi ciljeve. Šta očekujete od putovanja? Pasivan ili aktivan odmor, razgledanje, posebne potrebe za porodicu… Koliki je vaš budžet? Kakvu uslugu želite? Koliko osoba putuje? Sve ovo potanko saopštite agentu. Što je najbitnije recite i željenu destinaciju (ne samo zemlju – podsetimo se da Grčka ima 287 ostrva:)!

    Nađite validan dokaz o dobrom poslovanju agencije ili agenta, a to uključuje:

    • komentare na društvenim mrežama (dozvolite sebi ovde malo skepse i racionalnog pristupa)
    • ocenite komunikaciju i baratanje informacijama o destinaciji,
    • da li agencija ima logo YUTA garancija ili slično,
    • podatke sa APR-a,
    • da li vas agent sluša i odmah pronalazi alternativu i rešenje,
    • da li dobijate 2, 3 ponude ili samo jednu fiksnu….

    Kada treba koristiti agenta?

    Definitivno onda kada je u pitanju grupno putovanje. Pronalazak 25 mesta u avionu po istoj ceni nije posao za laika. Takođe, i kod porodičnih putovanja. Porodična putovanja su osetljiva i ona zahtevaju usklađivanje velikog broja potreba, a dobar agent, uz poznavanje tržišta, intuitivno razmišlja o detaljima shodno informacijama koje od vas dobija, te će dati najbolje moguće rešenje.  Agenta treba koristiti i za paket aranžmane (posebno komplikovanije), zatim onda kada putujete često, kada idete na novo “egzotično mesto” ili rezort po prvi put, kada nemate vremena za traženje ili kada imate baš “sve vreme ovog sveta”.

    Uz pomoć turističke agencije (dobar primer je Dream Land) i agenta uspećete u onome što vam je od početka bio cilj – da pronađete KVALITETNO putovanje po optimalnoj ceni i da dobijete korisne savete i podršku! Samo iskusan agent može da pobedi mašinu zvanu Internet pretraživač. Takva usluga vredi svakog potrošenog dinara.

    Putnici o agenciji Dream Land

    Nikola J., 32: “Na Internetu sam video priču o putnicima koji su išli na Santorini  preko agencije Dream Land. Hotel Zephyros u Kamariju koji je na booking-u koštao 1.900 eur pronašli za 1.300 eur preko nemačkog tur operatora. To je bilo presudno da kod njih uplatimo aranžman. Agenti Biljana i Darko su nam izuzetno pomogli”.

    Dejan M, 40: “Mi smo se odlučili za aranžman za Tursku, hotel Delphin Diva u Antaliji od 16. do 26. juna. Živimo na relaciji Beograd – Pržno pa nam savršeno odgovara to što aranžman u Dream Land agenciji možete da rezervišete i platite online. Njihovo osoblje je izuzetno profesionalno, ljubazno i obučeno da putniku pronađu najbolje rešenje za željeno putovanje.

    Pavlinka V; 34: “Hvala za lepa organizacija na nas odmor. Prosli smo super u Egipat i uradili lepe uspomene.”

    Jelisaveta B; 52:” Suprug i ja putujemo preko Vaše agencije već dve godine. Preporučili smo i našim prijateljima koji su takođe sa nama putovali preko Vas. Prezadovoljni smo odnosom zaposlenih prema korisnicima. Problem, koji se jednom pojavio ne greškom agencije a u vezi smeštaja u Grčkoj, uspeli ste da rešite i na tome svaka čast Biljani, Jovani, a naročita zasluga Darku. S obzirom na trenutnu situaciju i rizik sa mnogim našim agencijama, Vaša je agencija za preporuku! Ispoštujete klijenta i sve bude po dogovoru.”

     

    Izvor: Bizlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE