Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novi pravilnik NA SNAZI: Poslodavci i zaposleni MORAJU ovo da primenjuju

    Ministarstvo za rad donelo je pravilnik za poslodavce i zaposlene sa preventivnim merama za sprečavanje širenja epidemije koronavirusa, koji je stupio na snagu. Poslodavci treba do 10. avgusta da donesu plan primene mera, u skladu sa pravilnikom.

    Pravilnikom o preventivnim merama, za bezbedan i zdrav rad za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti propisuju se preventivne mere koje je poslodavac dužan da primeni radi sprečavanja pojave i širenja zarazne bolesti i otklanjanja rizika za bezbedan i zdrav rad zaposlenih, kao i lica koja se zateknu u radnoj okolini, kada nadležni organ proglasi epidemiju zarazne bolesti.

    Pravilnik se primenjuje na svim radnim mestima u radnoj okolini u kojoj se obavlja rad, izuzev rada na terenu i rada od kuće.

    Poslodavac je dužan da, za sva radna mesta u radnoj okolini, donese plan primene mera za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti, koji je sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

    Takođe, poslodavac je dužan da plan primene mera, usled nastalih promena koje utiču na bezbedan i zdrav rad tokom trajanja epidemije usaglašava sa odlukama nadležnog organa.

    Plan treba da sadrži preventivne mere i aktivnosti za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti, zaduženje za sprovođenje i kontrolu sprovođenja preventivnih mera i aktivnosti, mere i aktivnosti za postupanje u slučaju pojave epidemije zarazne bolesti.

    Poslodavac je dužan da na svakom radnom mestu u radnoj okolini obezbedi primenu preventivnih mera, a naročito da pre početka rada obezbedi pisane instrukcije i uputstva o merama i postupcima za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti, koji sadrže informaciju o simptomima zarazne bolesti.

    Preraspodela posla i rad po smenama

    U skladu sa mogućnostima, ukoliko nije organizovan rad u smenama, potrebna je preraspodela radnog vremena uvođenjem druge ili treće smene sa manjim brojem zaposlenih, kao i pojačana higijena i dezinfekcija radnih i pomoćnih prostorija, što uključuje redovnu dezinfekciju prostorija i često provetravanje radnog prostora.

    Takođe, dužnost poslodavca je da obezbedi zaposlenima dovoljne količine sapuna, ubrusa, tekuće vode i dezinfekcionih sredstava na bazi alkohola za pranje ruku, da obezbedi redovno čišćenje svih površina koje se često dodiruju na radnom mestu, posebno prostorija i opreme kao što su toaleti, kvake na vratima, fiksni telefoni, računarska oprema i druga oprema za rad, da uredi način vođenja evidencije o dezinfekciji radnih i pomoćnih prostorija koju organizuje i sprovodi.

    Poslodavac treba da obezbedi izradu uputstava za bezbedan i zdrav rad sa izvođačima radova, dobavljačima, distributerima i spoljnim saradnicima, organizuje i obezbedi redovno uklanjanje otpada i smeća iz prostorija tako da se mogu isprazniti bez kontakta sa sadržajem.

    Poslodavac je dužan da u slučaju pojave zarazne bolesti kod svojih zaposlenih obezbedi primenu preventivnih mera, a naročito da se prostor u kome je boravio zaposleni koji je zaražen redovno fizički i hemijski dezinfikuje i provetrava, da se poštuju procedure ulaska i izlaska u radne prostorije, koriste propisana sredstva i oprema za ličnu zaštitu na radu i druge mere zaštite tokom procesa rada.

    Treba precizno da se definišu pravci kretanja zaposlenih kroz radne i pomoćne prostorije, da se organizuje stroga kontrola kretanja zaposlenih iz organizacione jedinice u kojoj je radio zaposleni koji je zaražen, da se kontakti zaposlenih iz organizacione jedinice u kojoj je boravio zaraženi sa drugim zaposlenima svode na nužne uz propisane mere zaštite.

    Primena mera po preporuci epidemiologa

    Poslodavac je dužan da u planu primene mera uredi obaveze i odgovornosti u vezi sa praćenjem i kontrolom primene mera bezbednosti i zdravlja na radu.

    Proveru efikasnosti primene mera bezbednosti i zdravlja zaposlenih na radu kod poslodavca obavlja lice za bezbednost i zdravlje na radu.

    Zaposleni je obavezan da sprovodi sve preventivne mere bezbednosti i zdravlja na radu kako bi sačuvao svoje zdravlje, kao i zdravlje drugih zaposlenih, namenski koristi propisana sredstva i opremu za ličnu zaštitu na radu i da sa njima pažljivo rukuje, da ne bi ugrozio svoju bezbednost i zdravlje kao i bezbednost i zdravlje drugih lica, dodatno brine o svojoj higijeni tako što ce redovno i pravilno prati ruke, ličnu odeću drži odvojenu od sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu i radnog odelam.

    Obavezan je i da obavesti poslodavca ukoliko posumnja na simptome zarazne bolesti kod sebe, drugih zaposlenih ili članova svoje porodice, kao i da pregleda svoje radno mesto i sredstva i opremu za ličnu zaštitu na radu i da u slučaju uočenih nedostataka izvesti poslodavca ili drugo ovlašćeno lice.

    Pre napuštanja radnog mesta, zaposleni je obavezan da radno mesto i sredstva za rad ostavi u stanju da ne ugrožavaju druge zaposlene.

    Izvor: RTS, Tanjug

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Mile

      Sta je ovo, kao nesto novo? Pa to radimo od pocetka. Niste trebali gubiti vreme oko ovog "novog pravilnika"

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE