Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novo vreme gazi stare divove: STEČAJ modnog lanca, napuštaju dva kontinetna

    Modni lanac „Forever 21“, nekad popularan za tinejdžere koji je postao žrtva sopstvenog brzog širenja i promene ukusa potrošača, podneo je zahtev za stečaj.

    Ta privatna kompanija sa sedištem u Los Anđelesu saopštila je u nedelju uveče da će zatvoriti do 178 prodavnica u Americi, a u trenutku podnošenja zahteva za stečaj imala je oko 800 prodavnica širom sveta, uključujući tu 500 prodavnica u SAD.

    Ovaj potez usledio je u trenutku kada se tradicionalne maloprodajne firme suočavaju sa teškoćama naspram sve veće konkurencije on-lajn rivala.

    Podnošenjem zahteva za stečaj, pod takozvanim Poglavljem 11 zaštita od bankrota, odlaže se obaveze kompanije prema njenim kreditorima i daje joj se vreme da reorganizuje svoje dugove ili proda delove svog poslovanja, prenosi Bi-Bi-Si (BBC).

    Kompanija je navela da će se koncentrisati na uvećanju vrednosti svojih američkih radnji i zatvoriti neke međunarodne lokacije. „Forever 21“ planira da zatvori većinu prodavnica u Aziji i Evropi ali će nastaviti da radi u Meksiku i Latinskoj Americi.

    Portparol firme je rekao da očekuju da zatvore do 350 prodavnica u svetu.

    „Odlučivanje o tome koje domaće prodavnice će biti zatvorene je u toku i zavisi od razgovora sa vlasnicima. Mi međutim očekujemo da će znatan broj prodavnica ostati otvoren i nastaviti da rade redovno, i ne očekujemo da izađemo iz bilo kojih većih tržišta u SAD“, navela je kompanija.

    Šta se dogodilo?

    „Forever 21“ je osnovan 1984. i sa drugim tzv. brzim modnim lancima kao što su H&M i Zara bio na talasu popularnosti među mladim potrošačima koji je krenuo sredinom 1990-ih. Popularnost je rasla za vreme velike recesije, kada su kupci tražili povoljne cene.

    Međutim poslednjih godinu dana brza moda je prestala da bude privlačna. Mladi potrošači gube interes za garderobu koja može da se baci i više ih zanima kupovina ekološki pogodnih proizvoda. Oni se takođe okreću iznajmljivanju odeće i onlajn vebsajtovima za polovnu odeću kao što je „Thredup“, gde vide da se odeća ponovo nosi umesto da završi na đubretu.

    „Forever 21“ je takođe bio osetljiviji nego drugi lanci zbog velikog prisustva u većim šoping centrima, koji sada privlače manje kupaca.

    Lanac „Forever 21“ pridružio se firmama „Barnis Njujork“  i „Dizel USA“ i sve većem broju maloprodajnih lanaca koji su otišli u stečaj zbog borbe sa konkurentima preko interneta. Neki kao što je „Pejles Šusors“ (Payless ShoeSource) i „Šarlot Rus“ (Charlotte Russe) su potpuno zatvoreni.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE