Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    O ovome bruje strani mediji: Šta (lažna) Instagram zvezda Luiz Delaž može da nas nauči o marketingu?

    Upoznajte Luiz Delaž (Louise Delage). Žene bi volele da su ONA a muškarci bi voleli da su sa NJOM. Ona je lepa, šarmantna, misteriozna i njena priroda je nesputana. Luiz Delaž deluje kao savršena devojka, ali da li neko zna ko je ona zaista?

    Delaž se pojavila na Instagramu 1. avgusta ove godine i brzo postala zvezda društvenih mreža. Odmah je privukla hiljade pratilaca i “zaradila” više od 50.000 lajkova za nedelju dana. Poređenja radi, pojedinci na Instagramu pokušavaju da dobiju 40-50 lajkova za jedan post. Mnogi strani sajtovi, između ostalih i Independent i Entrepreneur, pitaju se kako joj je pošlo za rukom da lansira Instagram profil i za kratko vreme pređe put od “nikog” do “nekog”?

    Caka je u tome da je imala dosta pomoći.
    Kao prvo, ova dvadesetpetogodišnja zvezda je fiktivna ličnost koja se nalazi u središtu marketinške kampanje agencije iz Pariza “BETC”. Kampanja pod nazivom “Like My Addiction” imala je za cilj da podigne svest o alkoholizmu među mladim ljudima.
    Ono što većina pratilaca Luiz Delaž nije shvatila – dok “BETC” nije postavio na Jutjub (Youtube) video koji objašnjava celu “situaciju” – jeste da je nešto uvek bilo u centru njenih fotografija. Dakle, na (skoro) svim fotografijama, sa jahte, iz provoda, restorana, kreveta – uvek bi imala piće u ruci, ili pored sebe.


    Agencija je imala nameru da pokaže da je zavisnost od alkohola često prikrivena, a zavisnik može biti bilo ko – čak i osoba sa kojom svakog dana provodimo dosta vremena. Dakle neko na koga nikada ne bismo posumnjali. Iako ova kampanja nosi snažnu poruku, strane medije više je zagolicalo nešto drugo.

    Koji je recept ili formula za ovakvu viralnost? Da li će kampanje narušiti poverenje potrošača?
    Evo šta bi marketari, mediji i preduzetnici mogli da ponesu kao zaključke iz ove kampanje:

    1. Postoje četiri ključna stuba vidljivosti:

    Sadržaj (Content), haštagovi, botovi i mišljenje ključnih uticajnih ljudi na društvenim mrežama (KOL – key opinion leader strategija).

    Agencija je postavljala slike tri puta na dan – ujutru, za vreme ručka i uveče, a to su periodi kada najviše ljudi traži nove profile da zaprati. Pošto je fiktivna Luiz Delaž šik i moderna, tim je proučavao šta rade uspešne modne blogerke i oponašao njihove poze, filtere, stavove i haštagove, tačnije mnogo haštagova.

    Botovi su imali veliki uticaj na popularnost profila. Bot je programiran tako da prati specifične profile – modne blogerke, novinare, žene istih interesovanja čak i poznate ličnosti. Dok mnoge od “zvezda” na društvenim mrežama moraju da prate hiljade drugih da bi dobili fanove, Luiz Delaž je brzo dobila preko 16.000 fanova (sada ih ima preko 61.000) a da je pratila “samo” njih 3.000. To je dobar odnos jer ljudi veruju da je ona vredna “praćenja”.

    Pétanque

    Фотографија корисника Louise Delage (@louise.delage) дана

    Zanimljivo je da je BETC targetirao između 20.000 i 100.000 uticajnih blogera i onih koji imaju vodeću ulogu kada je u pitanju uticaj na formiranje mišljenja tinejdžera.

    2. Prirodne postove je teško “odglumiti”.
    Nije lako ubediti ljude da je nešto stvarno. Ipak, Luiz Delaž je u tome uspela. Primetni su različiti sadržaji na njenom profilu. Takođe, koristi haštagove koji su “trending”, komunicira sa pratiocima, itd. Sve to zajedno deluje prirodno. Stručnjaci smatraju da ako želite da razvijete “organski” sadržaj, morate da se izmestite iz uloge marketara i mislite u okvirima svakodnevnog života – sa čim (kim) se publike identifikuje, povezuje i kako dopreti do nje?

    3. Veliko razotkrivanje je od kritične važnosti.
    Agencija “BETC” nije čekala da ih neko razotkrije, već je sama izašla sa videom koji obznanjuje smisao lažnog profila i cele kampanje koja je trajala oko dva meseca. Stručnjaci smatraju da upravo to razotkrivanje pravi veliku razliku, i da se zbog toga pratioci neće osetiti prevarenim. Ipak, da li je njih neko pitao?

    Family Time

    Фотографија корисника Louise Delage (@louise.delage) дана

    4. Fokus je na onome što je važno.
    Osim što je poruka kampanje “Like My Addiction” da podigne svest o zavisnosti od alkohola, još je bitnije koliku moć i uticaj imaju društvene mreže, konkretno Instagram.
    Važna poruka može da se prenese svim resursima koji su nam na raspolaganju, i to na način koji je mnogima blizak.

    Kampanja je odjeknula, a da li je i poruka o opasnoj zavisnosti od alkoholizma?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Instagram/Printscreen

    Piše: N. Veljković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE