Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Obamini govori mogu da vam budu inspiracija za način komunikacije

    Veliki govornici, naročito političari, mogu svojom pričom da utiču na različite grupe ljudi. Pritom verovatno i ne ističu nešto revolucionarno svaki put kada se obraćaju, ali se pažnja u njihovim govorima usmerava na stvari poput načina na koji se izgovaraju i na kontekst u kojem se iznose.

    Forbes piše o nekim stvarima koje možete naučiti od ljudi koji pišu govore za Baraka Obamu.

    Možete ih iskoristiti i za prezentacije, članke ili za sledeći sastanak.

    Šta je glavna stvar koju želite da saopštite?

    Teško je govor uobličiti jednom idejom. Međutim, ako to uspete, publici ćete dati nešto za razmišljanje narednih minuta, sata ali i dana. Većini ljudi je teško zapamtiti više od tri tačke govora, zbog čega uspešni razgovori imaju samo jednu ideju koju istražuju detaljno. Ta ideja obično treba da se ogleda u naslovu.

    Problem novogodišnje jelke

    Možda imate jednu centralnu ideju, ali se dešava da pokušavate sve više i više argumenata da uklopite u tu ideju, a to nikada nije dobro. To je, kako objašnjavaju, kao kada na jelku stavite previše ukrasa, pa se od sopstvene težine sruši. Razmislite bez kojeg argumenta vaš govor može da prikaže ideju, i izostavite višak.

    Svojom pričom treba da ubedite publiku

    Govor bi trebalo da bude više poput lične priče, jer bi trebalo da izgradi empatiju i pruži nove perspektive. Obama kako tvrde, nikada nije bio protagonista u svojim govorima. Uvek je protagonista bila Amerika. Obama je privukao svoju publiku ličnim, ali onda je uspeo da poveže svoja lična iskustva sa onima iz svoje publike. Većina ljudi može zamisliti da pije i razgovara sa njim, a to je zato što je s publikom izgradio empatiju.

    Kreiranje konteksta

    Prezentacije su najubedljivije kada ilustruju apstraktne veze, a ne samo predstavljaju činjenice i podatke.

    Dobar govor uključuje izgradnju poverenja. Najbolji način da to uradite je da razmislite šta možete da ponudite publici. Koju ideju možete da podelite, na koje pitanje možete da odgovorite, šta je relevantno za njih.

    Izvor: BIZLife, Forbes

    Foto: Pixabay

    Piše: T. K.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE