Objava o IKEI koja je izazvala BURNE KOMENTARE na LinkedIn-u

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Objava o IKEI koja je izazvala BURNE KOMENTARE na LinkedIn-u

    Da li je neformalno obraćanje kompanija prihvatljivo ili ne tema je objave koja je podstakla ozbiljnu raspravu i postala viralna na LinkedIn-u.

    Jedan korisnik najpoznatije poslovne društvene mreže požalio se na neformalno obraćanje kompanije Ikea u poruci – Hej! Podsećamo te da je termin za isporuku narudžbine…

    „Je l ima ovde nekoga ko radi u IKEA Srbija da mi objasni zašto mi se ovako obraćaju ili da kaže tamo nekome da ovo nije pristojno obraćanje? Hej!“, upitao je korisnik.

    Objava je za kratko vreme pokrenula lavinu različitih komentara od toga da je ovakvo obraćanje nekulturno i neprofesionalno…

    „Persiranje je znak uvažavanja i poštovanja druge strane. Nema potrebe da se lojalnost klijenata forsira na ovakav neprirodan način. Isto važi i za dress code. Advokate nećete videti nikad u sandalama i šorcu. Nažalost, kada su u pitanju druge profesije, vidim da sve više ljudi praktikuje “ležernu” odeću, iz ne znam kojih razloga“.

    …do onih da u neformalnom obraćanju nema ništa loše.

    „Sva sreća pa nemamo svi kompleks više vrednosti, i ne smeta nam ovakvo obraćanje. Štaviše, jako neprirodno i veštački zvuči „poštovani gospodine/gospođo/gospođice” u ovim slučajevima.. Inače, samo kratka informacija, ogromnim fontom na zidu u samoj Ikei je objašnjeno zašto se koristi baš „Hej”. Neće to promeniti nakon mnogo godina korišćenja, jer se par osoba iz jedne Srbije našlo uvređenim. Ali dobro, takav smo narod“.

    Neki su smatrali da je ova objava fantastičan marketinški potez.  „Koliko je ljudi otišlo na sajt da vidi ima li tamo sličnog obraćanja? Možda i nalete na nešto novo za kancelariju ili kuću… Ovo su firme koje ništa ne rade slučajno i, po mom skromnom mišljenju, baš u svemu nalaze način da se reklamiraju“.

    Dok je druge interesovalo koja su uopšte pravila persiranja.

    „Kome se i kada persira? Meni je to uvek bilo nelogično; nepoznatoj starijoj osobi persiram, a ona meni me i obrnuto? I tu ima izuzetaka gde starija osoba meni persira. Nekada je to držanje distance, nekada je vaspitanje, nekada stid i uzdržanost. Ili pak persiramo svi svakom u svakom trenutku? Da li, ako očekujete da Vam Ikea persira, Vi persirate Vašim roditeljima, ipak ih poštujete, zar ne? Ili persiranje nije zapravo vid poštovanja, već udaljenosti i distance? Ako je ovo drugo, skroz ke u redu da Ikea pokuša da se približi klijentima na ovaj način, a ako je ovo prvo, skroz je u redu da persirate roditeljima i da očekujete isto od Vaše dece“.

    A kakvo je vaše mišljenje? Da li je neformalno obraćanje u korporativnoj komunikaciji prihvatljivo ili ne?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Вецка

      Све што је људски је сасвим уреду.Персирати или не није ствар вадпитања ,или не би требало .То је израз наших осећања блискости и не блискости са саговорником. Да ли је урду персирати тазбинској родбини( свекрви, ташти, свекру, тасту итд)?Такву комуникацију сам чула ,али и доживела.Таква комуникација је по мени не природна јер родбинска веза показује нлискост. Овде је реч о пословној комуникацији,па мислим да треба обострано персирати из поштовања и захвалности на сарадњи - купац је дао паре за производ продавца .Треба да ,из захвалности што му је дао новац и из поштовања, јер је уважио њега и његов производ куповином ,бар персира .Купац је задовољио потребу за тим производом ,па и он из захвалности ,а и уважавања продавчевог производа и самог продавца треба да персира.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE